Pobierz materiał i Publikuj za darmo
"W czerwcu br. tempo wzrostu sprzedaży detalicznej w cenach stałych r/r było wyższe niż w dwóch poprzednich miesiącach. W czerwcu 2018 r. wzrost sprzedaży detalicznej w cenach stałych w skali roku utrzymał się we wszystkich grupach" - podał GUS.
Zgodnie z komunikatem, wśród grup o znaczącym udziale w sprzedaży detalicznej „ogółem” najwyższy wzrost w czerwcu 2018 r. w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku (w cenach stałych) zaobserwowano w jednostkach zaklasyfikowanych do grupy „pozostałe” (o 10,1 proc. wobec wzrostu o 2,6 proc. przed rokiem).
"Znaczny wzrost sprzedaży odnotowano również w przedsiębiorstwach handlujących pojazdami samochodowymi, motocyklami, częściami (o 9,8 proc.), jak również w podmiotach prowadzących pozostałą sprzedaż detaliczną w niewyspecjalizowanych sklepach (o 9,6 proc.) oraz sprzedających paliwa stałe, ciekłe i gazowe (o 7,3 proc.)" - informuje GUS.
"Spośród grup o niższym udziale w sprzedaży detalicznej +ogółem+ wysoki wzrost wykazały podmioty sprzedające: tekstylia, odzież, obuwie (o 16,9 proc.); meble, rtv, agd (o 14,4 proc.); farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny (o 9,3 proc.)" - napisano.
Urząd statystyczny wyliczył, że w okresie styczeń-czerwiec br. wzrost sprzedaży detalicznej w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku wyniósł 6,8 proc. (wobec wzrostu o 6,9 proc. w 2017 r.). W okresie tym udział grupy "żywność, napoje i wyroby tytoniowe" w strukturze sprzedaży detalicznej „ogółem” stanowił 26,2 proc. (PAP)
mmu/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 20.07.2018, 13:54 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |