Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Celem konkursu jest wyróżnienie miast wdrażających "inteligentne rozwiązania w dziedzinie turystyki". Organizatorzy konkursu z Komisji Europejskiej wskazują, że "poprzez nagradzanie wzorcowych praktyk związanych z inteligentną turystyką, Unia Europejska chce zachęcić do szerzenia innowacyjnych, inkluzywnych rozwiązań w obszarze zrównoważonej i dostępnej dla wszystkich turystyki".
"Ponadto, celem (konkursu) jest promowanie turystyki inteligentnej wykorzystującej narzędzia cyfrowe oraz walory dziedzictwa kulturowego i przemysłów kreatywnych w ofercie turystycznej. Inicjatywa ta przyczyni się do podniesienia rangi Europy jako kierunku turystycznego i ustanowienia platformy wymiany najlepszych praktyk w turystyce pomiędzy europejskimi miastami" - tłumaczą organizatorzy konkursu z KE.
Udział w konkursie wzięło 38 miast z 19 krajów, do finału zakwalifikowało się 10 z nich - w tym Poznań. W ramach kolejnego etapu wyłonieni reprezentanci udadzą się do Brukseli. Pod koniec września zaprezentują oni swoje miasto przed europejskim jury. Przedstawią również program działań, które będą realizowane w przypadku uzyskania tytułu laureata.
Dwa miasta, które zaprezentują najlepsze rozwiązania we wszystkich wskazanych w konkursie obszarach, otrzymają tytuł "Europejskiej Stolicy Inteligentnej Turystyki w 2019 r.". Dodatkowo, do czterech miast trafią europejskie nagrody za wybitne osiągnięcia w poszczególnych kategoriach.
Ceremonia przyznania nagród oraz wystawa nagrodzonych miast ma się odbyć w Brukseli 7 listopada tego roku. (PAP)
autor: Anna Jowsa
ajw/ par/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 26.08.2018, 21:35 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |