Newsletter

Work Service: prawie 90 proc. badanych nie obawia się utraty zatrudnienia

29.08.2018, 16:12aktualizacja: 29.08.2018, 16:12

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Prawie 90 proc. ankietowanych jest spokojna o swe miejsce pracy. Utraty zatrudnienia obawia się 9 proc. respondentów. Ponad 45 proc. firm planuje rekrutacje - wynika z najnowszego "Barometru Rynku Pracy" Work Service.

W badaniu zwrócono uwagę, że prawie 20 proc. pracowników rozważa zmianę miejsca zatrudnienia. Tylko co czwarta osoba chce podjąć tę decyzję ze względu na obawę przed zwolnieniem. Główną motywacją, choć tracącą na znaczeniu, są wyższe zarobki. Wskazuje na nie 37 proc. respondentów. Istotne są również chęć samorealizacji i brak perspektyw awansu. Ponad 66 proc. Polaków spodziewa się znaleźć nowe miejsce zatrudnienia w czasie krótszym niż trzy miesiące.

"Rynek pracy w ostatnich miesiącach wrzucił wyższy bieg. Wiele dotychczasowych trendów jeszcze się pogłębiło, co przełożyło się na osiąganie rekordowych wskazań. Przy dobrej koniunkturze gospodarczej i wzroście PKB przekraczającym 5 proc. to strona pracownicza nadaje dziś tempo zmian rynkowych" - ocenił prezes Work Service Maciej Witucki.

Raport podaje, że ponad 45 proc. przedsiębiorstw zamierza w najbliższym czasie rekrutować pracowników. "Jest to wynik o 6,2 pkt. proc. wyższy niż przed rokiem i jednocześnie najwyższe wskazanie w pięcioletniej historii +Barometru Rynku Pracy+. Jedynie 5 proc. firm zapowiada zwolnienia. Największe plany rekrutacyjne wykazują sektor produkcyjny i handlowy, wśród których co drugi pracodawca zapowiada poszukiwanie nowych kadr".

15,6 proc. firm zapowiada podwyżki w nadchodzących miesiącach. Jest to wynik niższy o 13,4 pkt. proc. w porównaniu z poprzednią edycją badania, ale o 4,3 pkt. proc. wyższy niż w w tym samym okresie przed rokiem. (PAP)

pż/ joz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 29.08.2018, 16:12
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ