Pobierz materiał i Publikuj za darmo
„Pod względem wielkości produkcji rok 2018 będzie porównywany z ubiegłym. Charakterystyczne jest to, że w tym roku rynek żąda od nas więcej wersji typu abarth czy cabrio, których robimy obecnie naprawdę dużo” – powiedział w niedzielę dziennikarzom dyrektor tyskiego zakładu Antoni Greń, oceniając wzrost zapotrzebowania na wersję abarth na blisko 40 proc. wobec średniego poziomu produkcji z lat ubiegłych.
W tym roku zakład w Tychach zamierza wyprodukować w sumie ok. 220 tys. egzemplarzy różnych wersji Fiata 500 i Abartha 500, wobec ponad 201,3 tys. przed rokiem. Zakładana na 2018 r. produkcja drugiego wytwarzanego w Tychach modelu – Lancii Ypsilon – wyniesie ok. 47 tys. egzemplarzy, wobec ponad 62 tys. przed rokiem. Dyrektor zapewnił, że Lancia będzie wytwarzana w Tychach także w przyszłym roku, choć wielkość przyszłej produkcji nie jest jeszcze znana.
Przedstawiciele FCA Poland liczą, że niebawem – na szczeblu kierownictwa międzynarodowego koncernu - ogłoszone zostaną plany rozwoju tyskiej fabryki, również w kontekście nowych modeli, jakie mogą być tu wytwarzane. „Jestem przekonana, że to będą dobre decyzje dla Tychów” – mówiła w niedzielę Henryka Bochniarz z rady nadzorczej FCA Poland.
Przedstawiciele kierownictwa grupy FCA w Polsce spotkali się w dziennikarzami przy okazji 21. Dnia Rodzinnego w tyskiej fabryce Fiata, podczas którego zakład odwiedzili pracownicy FCA i firm współpracujących z koncernem wraz ze swoimi rodzinami. Doroczny piknik na terenie fabryki przyciągnął w niedzielę ponad 15 tys. osób.(PAP)
autor: Marek Błoński
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 16.09.2018, 21:29 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |