Newsletter

Nowy SUV Fiat 500X oficjalnym samochodem 40. PZU Maratonu Warszawskiego

04.10.2018, 11:42aktualizacja: 04.10.2018, 11:42

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Nowy SUV Fiat 500X oficjalnym samochodem 40. PZU Maratonu Warszawskiego (8)
Nowy SUV Fiat 500X oficjalnym samochodem 40. PZU Maratonu Warszawskiego (8)
W minioną niedzielę, przez stołeczne ulice przebiegli uczestnicy 40. PZU Maratonu Warszawskiego. Marka Fiat już drugi rok z rzędu była partnerem tego wydarzenia i sponsorem nagrody głównej dla zwycięzcy - Fiata 500X Mirror.

Tegoroczna edycja okazała się drugą największą w historii tego wyścigu, z blisko 8 000 finiszujących na królewskim dystansie.

Zwycięzcą jubileuszowego 40. PZU Maratonu Warszawskiego został Kenijczyk David Metto, który dystans 42 km 195 m pokonał w czasie 2:12:44. Na podium stanęli także Francuz Florian Carvalho z wynikiem 2:15:14 oraz nasz rodak Adam Nowicki z czasem 2:17:43. Najszybszą kobietą okazała się Beatrice Cherop z Kenii, która na metę dotarła w 2:35:22. Zaraz za nią na podium znalazły się Polka Anna Łapińska z czasem 2:38:41 oraz obywatelka Izraela Elena Dolinin z wynikiem 2:38:46.

Elita walczyła o miejsca na podium w swoich kategoriach i dodatkowo - w niezwykłym wyścigu o nagrodę główną, modnego SUV-a Fiata 500X Mirror. Dla wyrównania szans biegaczy i biegaczek, którzy startowali w tym samym momencie, organizatorzy zastosowali 20-minutowy „handicap”. Oznaczało to, że wyniki najszybszego maratończyka i najszybszej maratonki miały być porównane na mecie. Jeśli różnica wyniosłaby mniej niż 20 minut, wówczas samochód trafiłby do kobiety. Ponieważ jednak czas Davida Metto był lepszy od czasu Beatrice Cherop o przeszło 22 minuty, autem odjechał zwycięzca męskiej kwalifikacji.

Historia Maratonu Warszawskiego i firmy Fiat ma długie korzenie i sięga jeszcze lat 80. XX wieku. Podczas jubileuszowej, 10. edycji Międzynarodowego Maratonu Pokoju nagrodą dla najszybszego biegacza był Fiat 126p, czyli popularny „Maluch”. W kolejnych latach zwycięzcy rywalizacji w stolicy również odjeżdżali do domu nowym samochodem włoskiego koncernu.

W tym roku Maraton Warszawski obchodził wielki jubileusz 40-lecia imprezy. Także i teraz nagrodą główną był samochód marki Fiat. Jednak nie tylko zwycięzca mógł bliżej poznać Fiata, bowiem nowy 500X - oficjalny samochód wydarzenia - towarzyszył elicie na trasie biegu i witał szczęśliwych finiszujących na mecie królewskiego dystansu. Serdeczne uśmiechy wywołał nostalgiczny przejazd czterech historycznych Fiatów 126p przez fragment trasy biegu. Wiele osób przyciągnęła też ekspozycja nowych modeli z gamy włoskiej marki zaprezentowanych na mecie w Miasteczku Fiata.

Włoski SUV, nowy Fiat 500X, oficjalny samochód 40. PZU Maratonu Warszawskiego, ma całkowicie odnowiony wygląd, technologię i silniki. Nadwozie, reflektory FULL LED i nowe wnętrze w najlepszym stylu 500. Silniki nowej generacji FireFly Turbo 1.0 i 1.3 są do 20% bardziej oszczędne pod względem zużycia paliwa niż silniki benzynowe o podobnych parametrach. W standardzie we wszystkich wersjach samochód wyposażony jest w system rozpoznawania znaków drogowych „Traffic Sign Recognition” z inteligentnym ogranicznikiem prędkości „Speed Advisor” i asystenta pasa ruchu „Lane Assist”, zapewniające najlepsze bezpieczeństwo i wsparcie dla kierowcy.

Nowy Fiat 500X z dostępnym, jako standardowe wyposażenie systemem Uconnect 7" HD LIVE oraz ekranem dotykowym w pełni zintegrowanym ze smartfonami dzięki funkcjonalności Apple CarPlay i Android AutoTM, zapewnia więcej łączności ze światem niż kiedykolwiek.

Całkowicie nowa gama Fiata 500X z dwoma rodzajami nadwozia i trzema wersjami wyposażenia to: Urban, City Cross i Cross. Cena zaczyna się od 67 000 złotych brutto.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 04.10.2018, 11:42
Źródło informacji FCA Polska
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ