Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Podczas debaty kongresowej będziemy się zastanawiali m.in. nad tym, czy globalizacja i nowe technologie zabijają lokalność, czy wręcz przeciwnie przyczyniają się do jej odradzania. Czy polska lokalność zmienia swój charakter z zamkniętej i obronnej na otwartą i ofensywną? Dlaczego przestajemy się wstydzić lokalności i zaczynamy być z niej dumni? Dyskusja będzie dotyczyła również naszych często niedocenianych chłopskich korzeni, które wcale nie muszą być obciążeniem dla teraźniejszości. Wspólnie zastanowimy się, jakie są ich pozytywne elementy i w jaki sposób można je wykorzystać do uwolnienia potencjału rozwojowego Polaków.
W przededniu 100. rocznicy odzyskania niepodległości będziemy rozmawiali także o polskich etosach regionalnych. Paradoksem jest bowiem, że na poziomie ogólnonarodowym nasza tradycja została zdominowana przez nurt romantyczno-powstańczy, kultywujący heroizm i poświęcenie, podczas gdy etosy większości polskich regionów wiążą się raczej z pragmatyzmem i sukcesem gospodarczym. Dlaczego tak się stało? Jakie są kluczowe elementy polskich tradycji regionalnych? W jaki sposób można na nich budować przyszłość Polski?
Wśród tegorocznych panelistów będą m.in. Robert Firmhofer, dyrektor Centrum Nauki Kopernik, prof. Andrzej Leder, kierownik Zespołu Filozofii Kultury PAN, Małgorzata Dąbrowska, sołtys Bończy w gminie Warka oraz dr hab. Rafał Wiśniewski, dyrektor Narodowego Centrum Kultury.
Kongres Obywatelski to długofalowy projekt, którego celem jest uczynienie z Polski lepszego miejsca do życia i pracy. Drogą do tego jest autorefleksja, spotkania, wymiana dobrej energii i budowanie poczucia wspólnoty w duchu wzajemnego szacunku i uznania. Kongres Obywatelski jest przestrzenią apolitycznej debaty wypracowującej wspólne, strategiczne myślenie o rozwoju Polski. Jej uczestnikami są przedstawiciele różnych branż i środowisk, reprezentanci wszystkich pokoleń, mieszkańcy miast i wsi, o zróżnicowanych poglądach politycznych i wrażliwości ideowej.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 16.10.2018, 15:20 |
Źródło informacji | Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Kearney: klienci bardziej ufają pracownikom banków niż sztucznej inteligencji
Zdecydowana większość klientów detalicznych w Polsce jest świadoma, że banki korzystają z rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji (AI), ale podchodzi do nich z rezerwą, wynika z najnowszego badania międzynarodowej firmy doradczej Kearney.- 29.05.2025, 09:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Kearney
-
Image
Czy Polska ma szansę stać się ważnym ośrodkiem na europejskiej mapie Creative Tech? CRPK i Fuelarts publikują polski raport o startupach kreatywnych 2025
Creative Tech łączy obszary, które jeszcze niedawno wydawały się niemożliwe do połączenia. Sztuka, kultura i technologia to filary, na których coraz częściej budowane są skuteczne biznesy. Jak wskazuje najnowszy raport CRPK i Fuelarts, w Polsce działa ponad 400 firm związanych z branżą Creative Tech, a łączna wartość inwestycji w tym sektorze osiągnęła już 201 mln dolarów, z czego blisko 37% przypada na ostatnie pięć lat. Choć udział sektora kultury i kreatywnego w polskim PKB (2%) jest niższy niż średnia unijna (4,4%), to tempo rozwoju, silne fundamenty technologiczne i eksportowe pokazują, że Polska ma potencjał, by stać się w najbliższych latach jednym z liderów branży kreatywnej w Europie.- 29.05.2025, 08:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: CRPK
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ