Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- MIiR informuje:
Kampania jest częścią całej palety działań na rzecz dostępności. Będzie źródłem informacji o programie, barierach w przestrzeni publicznej i o tym, jak te bariery można usunąć.
„Wysokie krawężniki, brak wind, nierówny chodnik to duże, ale w miarę proste do usunięcia bariery. Bariery mentalne to gigantyczny mur, który każdy z nas rozbiera codziennie cegła po cegle. Poprzez tę kampanię chcemy uświadamiać i informować, aby ten mur runął szybciej” – powiedział minister inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński podczas konferencji prasowej inaugurującej kampanię informacyjno-promocyjną.
Kampania z rozmachem
Kampania rusza 17 października . Będzie informować o programie “Dostępność Plus”, jego założeniach oraz uruchamianych w ramach programu działaniach, a dodatkowo uświadamiać jakie bariery napotykają niepełnosprawni, seniorzy i inne osoby z ograniczeniami mobilności oraz co należy zrobić aby te bariery usunąć. Obejmie działania promocyjne w TV, prasie, radiu, Internecie oraz będzie obecna na nośnikach reklamy zewnętrznej.
W kampanii TV emitowane będą spoty trzydziesto- i piętnastosekundowe. W przypadku radia, spotów będzie można wysłuchać w stacjach regionalnych. Nagrania będą też emitowane w Internecie oraz w wagonach metra. Informacje dotyczące programu znajdą się również prasie ogólnopolskiej, oraz na nośnikach zewnętrznych w największych miastach Polski.
Za kreację, produkcję spotów oraz zakup mediów (z wyłączeniem TV) odpowiada agencja reklamowa dsk sp. z o.o. Agencja została wybrana w przetargu nieograniczonym.
Pierwszymi działaniami, które przybliży kampania, będą konkursy:
- „Przestrzeń dostępnej szkoły”,
- „Uczelnia dostępna”,
- „Dostępność Plus dla zdrowia”.
Co planujemy w najbliższym czasie
Kampania to jedynie element działań na rzecz dostępności. Jeszcze w tym roku Ministerstwo organizuje Kongres Polityki Senioralnej, którego przedmiotem będzie debata publiczna w kontekście zmieniających się potrzeb konsumenckich, rozwoju usług i dóbr specyficznych dla osób po 55. roku życia.
Poza „Przestrzenią dostępnej szkoły”, „Dostępną uczelnią” i „Dostępność Plus dla zdrowia”, w ostatnim kwartale 2018 r. ruszą także następujące konkursy:
- „Inkubator dostępności”, który ma wyłonić innowacje społeczne, służące poprawie jakości życia osób starszych i z niepełnosprawnościami,
- organizowany przez Centrum Projektów Europejskich konkurs dla jednostek samorządu terytorialnego w obszarze dostępności usług publicznych dla osób
o szczególnych potrzebach.
Planujemy także przyjęcie do dofinansowania z funduszy unijnych:
- projektu Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych obejmującego budowę kompleksowego systemu szkolenia i udostępniania osobom niewidomym psów przewodników,
- projektu KOMON, który powoła do życia Krajowy Ośrodek Mobilności Osób Niepełnosprawnych,
- projektu Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego „Wsparcie kształcenia w zakresie projektowania uniwersalnego”.
Na te wszystkie inicjatywy przeznaczymy około 650 mln złotych. W pierwszych miesiącach nowego roku uruchomione zostanie kolejne 400 mln zł, między innymi na wsparcie rozwoju edukacji włączającej oraz pomoc inwestorom w zakresie projektowania uniwersalnego, a także pilotaż usług door to door dla osób niepełnosprawnych.
Przyjęty w połowie lipca Program Dostępność Plus to pierwszy w Polsce i pierwszy w Unii Europejskiej tak kompleksowy plan działań na rzecz szeroko rozumianej dostępności, tworzonej przez dobrze przemyślane, zaprojektowane i wykonane inwestycje.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)
kom/ nmk/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 16.10.2018, 17:56 |
Źródło informacji | MIiR |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |