Newsletter

Francja: paryskie targi żywności pod znakiem zdrowia i ekologii

21.10.2018, 21:57aktualizacja: 21.10.2018, 21:57

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Zdrowie i ekologia to najbardziej widoczne hasła na otwartych w niedzielę paryskich Międzynarodowych Targach Żywności (SIAL), które promują się jako największe targi innowacyjne w tej dziedzinie.

Prawie pół miliona produktów przywiozło do Paryża 7200 wystawców ze 119 państw. Na terenie targów kilometrami ciągną się stoiska ustawione według branż lub kraju pochodzenia produktów. Wielu wystawców promuje wyroby ekologiczne, naturalne i takie, których producenci dbają o dobro zwierząt.

Duża część firm proponuje żywność wegańską. Zadziwia mnogość wegańskich zamienników mięsa mielonego, hamburgerów, befsztyków i wędlin. Na innych stoiskach żółcą się i bielą imitacje serów, śmietany i mleka.

„Kilkudziesięciu tysięcy lat ludzkich przyzwyczajeń nie da się do końca porzucić w ciągu jednego pokolenia” – tłumaczyła Laurence Barrie, ekspertka analizującej zachowania konsumentów pracowni Kantar TNS, odnosząc się do obecnych trendów żywieniowych.

Ilustracją panujących tendencji jest oferta holenderskiej firmy AND Cheesetrade, która w Paryżu pokazuje najróżniejsze specjalności serowe, produkowane z sera z odzysku. Jak informuje jej dyrektor Dave Bakker, sery produkowane są przede wszystkim z resztek niesprzedanych przez sklepy. „Być może zrozumienie naszego postępowania wynika również z przysłowiowej oszczędności Holendrów” – dodaje z uśmiechem.

Nawet ci konsumenci, którzy wciąż jedzą mięso i nie myślą bez przerwy o śladzie węglowym, jaki pozostawią, wyczuleni są na to, co kupują. „Coraz bardziej chcą być świadomi tego, co jedzą” – tłumaczy, wskazując na wielki napis „Good ingredients” (dobre składniki), Ewelina Matus, Kierownik Biura Wsparcia Sprzedaży firmy Wawel.

Z Paryża Ludwik Lewin (PAP)

llew/ ndz/ ap/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 21.10.2018, 21:57
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ