Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Wyniki badań Deloitte „Młodzi przy głosie” przeprowadzonych na zlecenie firmy Coca-Cola w czerwcu 2018 r. wśród 1200 osób w wieku 18–26 lat pokazały, że prawie 50 proc. młodych, zwłaszcza z mniejszych miejscowości, nie wie jak realizować swoje plany zawodowe. Z raportu wynika też, że 22-23 latkowie zaczynają precyzować swoje ścieżki kariery i oczekiwane zarobki. Jednak nawet osoby powyżej 24. roku życia nie są w stanie określić planów co do przyszłej pracy.
Eksperci doradztwa zawodowego są zgodni, że era popytu na białe kołnierzyki mija. To sugerują trendy europejskie: między 2002 a 2015 r. o 6,4 proc. spadła liczba miejsc pracy wymagających średnich kwalifikacji. Jednocześnie o 5,9 proc. wzrosła liczba utworzonych miejsc pracy, które wymagają wysokich kwalifikacji. Są one przyszłością rynku pracy.
Obecnie aż 18 proc. mieszkańców Polski to osoby w wieku 15-29 lat. To oznacza, że te 6,9 mln osób znajduje się w okresie podejmowania najważniejszych decyzji zawodowych. Jednak młodzi boją się porzucać marzenia o wyższym wykształceniu, niekoniecznie pasującym do popytu na rynku pracy. Aż 46 proc. osób w wieku 18–19 lat planuje zdobyć tytuł magistra. Ponad 60 proc. młodych jest gotowych do ciągłej nauki. To dobrze, a twórcy YEP uważają, że w Polsce obok programów wspierających studia wyższe warto postawić także na kształcenie zawodowe i kierunkowe.
Na koniec warto przytoczyć ostatnie dane GUS, zaprezentowane w lutym 2018 roku, a średnia pensja to:
- pracowników technicznych wyniosła 4411 zł;
- pracowników biurowych wyniosła 3525 zł.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 14.11.2018, 14:28 |
Źródło informacji | YEP Academy, Fundacja Sukces Pisany Szminką |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
W cieniu konfliktu: jak młode pokolenie Libanu walczy o swoją przyszłość
Liban już kolejny rok z rzędu pogrążony jest w wielowymiarowym kryzysie. Zapaść gospodarcza, napięta sytuacja polityczna i - obecnie zawieszona - wojna na terytorium kraju powodują, że coraz więcej jego mieszkańców żyje w skrajnym ubóstwie. Szczególnie zagrożone są osoby młode - to właśnie je wspiera Polska Akcja Humanitarna.- 23.12.2024, 16:16
- Kategoria: Polityka i społeczeństwo
- Źródło: Polska Akcja Humanitarna
-
Image
Firma Yutong Bus dostarczyła do Ameryki Łacińskiej już 500 szt. nowego modelu vana – V6
- 23.12.2024, 14:06
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Bezpieczeństwo jest największym luksusem - światowa premiera flagowego modelu Chery TIGGO 9
- 23.12.2024, 13:14
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire