Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak powiedział Nowakowski, "w Black Friday konsumenci kupują towar taniej, a sklepy wyzbywają się zapasów". "A dla handlu zapasy to koszt" - przypomniał prezes Polskiej Izby Handlu. "Po wyprzedażach w sklepach będzie miejsce na nowe kolekcje" - dodał.
Organizowana przez sklepy wyprzedaży w tzw. Black Friday (Czarny Piątek) i Cyber Monday (cyfrowy poniedziałek) wywodzi się ze Stanów Zjednoczonych, zyskuje coraz większą popularność w Europie, także w Polsce.
Black Friday (Czarny Piątek) obchodzony jest następnego dnia po Święcie Dziękczynienia – w tym roku tej to 23 listopada. Głównie dotyczy sklepów stacjonarnych, ale w akcji obniżek biorą też udział również e-sklepy. Natomiast Cyber Monday (cyfrowy poniedziałek) dotyczy sklepów internetowych. W tym roku wypada w poniedziałek, 26 listopada.
Jak przypomina Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, wszystkie produkty kupione na wyprzedaży można reklamować.
W przypadku towarów kupionych stacjonarnie "jeżeli produkt ma wadę, należy zwróć się do sprzedawcy w ciągu 2 lat od dnia wydania rzeczy" - podaje UOKiK. Dodaje, że: "Można żądać naprawy lub wymiany towaru, obniżenia ceny. Przedsiębiorca musi rozpatrzyć taką reklamację w ciągu 14 dni – jeśli nie dotrzyma terminu, przyjmuje się, że ją uznał. Jeśli wada jest istotna, możesz żądać nawet odstąpienia od umowy. Aby zgłosić reklamację najlepiej posiadać dowód zakupu np. paragon, potwierdzenie przelewu" - radzi urząd.
"Gdy kupujesz przez internet masz prawo do reklamacji na takich samych zasadach, jak przy zakupach zrobionych stacjonarnie" - podaje UOKiK. (PAP)
autor: Mariusz Polit
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 23.11.2018, 16:32 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |