Pobierz materiał i Publikuj za darmo
WASZYNGTON, 27 listopada 2018 r. /PRNewswire/ -- Nowy raport Orb Media Inc. wraz z powiązaną analizą danych wykazuje, że liczba krajów dotkniętych terroryzmem wzrosła, akceptacja przemocy skierowanej przeciwko cywilom wyrażana przez osoby postronne jest także wyższa, a przy tym dogłębna wiedza ekspercka na temat zapobiegania wciągania jednostek w terroryzm jest w najlepszym przypadku ograniczona.
Na walkę z terroryzmem od 2001 r. wydano biliony amerykańskich dolarów, jednak ciągle wiemy bardzo mało na temat tego, co przyciąga ludzi do terroryzmu. Nowe badania wykazują, że indywidualne relacje i kręgi społeczne mogą być istotnym czynnikiem przyciągającym lub zniechęcającym ludzi do przyłączenia się do organizacji związanej z przemocą.
Fundusze i programy wspomagające zrozumienie „ścieżki do terroryzmu" są ograniczone i w dużym stopniu mają zasięg wyłącznie lokalny. W raporcie Orb Media przeanalizowano programy w Niemczech i Indonezji w celu lepszego poznania działań różnych organizacji w terenie.
Bazując na danych i definicjach inicjatywy START przy uczelni University of Maryland, organizacja Orb Media podsumowuje, że akceptowalność ataków skierowanych przeciwko cywilom wzrosła na całym świecie.
Co więcej, pomimo tego, że liczba terrorystów utrzymuje się na bardzo niskim poziomie, ich wpływ polityczny, psychologiczny i gospodarczy jest ogromny. Proporcja globalnej populacji, która wyraża wysokie zaniepokojenie terroryzmem utrzymuje się na wysokim poziomie od ataków terrorystycznych z 11 września i waha się w granicach 65 do 85% w minionych pięciu latach.
Firma Orb Media z przyjemnością podjęła współpracę z członkami sieci Orb Media Network (OMN), grupą międzynarodowych, wpływowych mediów, które współpracują nad jednoczesnym publikowaniem historii prowadzących do umożliwienia globalnego dialogu na temat najważniejszych kwestii. Takie podejście pozwala na skupienie uwagi rządów, przemysłu, badaczy i społeczeństwa.
Do członków sieci OMN należą: CBC (Kanada), Channels (Nigeria), Dhaka Tribune (Bangladesz), Folha de Sao Paolo (Brazylia), SVT (Szwecja), Tempo Media Group (Indonezja), The Hindu (Indie), Die Zeit (Niemcy), BBC (Wielka Brytania), Cadena SER-Prisa (Hiszpania), YLE (Finlandia), El Comercio (Peru), El Pai´s (Urugwaj), Mail & Guardian (RPA), El Tiempo (Kolumbia), La Nación (Argentyna), eNCA (RPA), South China Morning Post (Chiny), Louisville Public Media (USA).
Orb Media
Orb Media to organizacja medialna non-profit, która publikuje na temat kwestii istotnych dla miliardów osób na całym świecie. Łącząc prowadzenie badań, analizę danych i dziennikarstwo z miejsca akcji z zaangażowanymi czytelnikami, firma Orb Media publikuje nadające ton dyskusji historie na temat wyzwań, z którymi musimy zmierzyć się jako jedno społeczeństwo. orbmedia.org/fightingblind.
Zdjęcie - https://mma.prnewswire.com/media/789184/CT_Lead_Image.jpg
Logo - https://mma.prnewswire.com/media/652865/Orb_Media_Logo.jpg
Źródło: Orb Media
KONTAKT:
Lara Kline
e-mail: larak@orbmedia.org.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 27.11.2018, 13:13 |
Źródło informacji | PR Newswire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |