Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Nikt do tej pory nie badał zjawiska podcastów w Polsce. Według badań Nielsen przeprowadzonych na zlecenie Storytel Polska w październiku tego roku znajomość samego terminu „podcast” zadeklarowała prawie połowa internautów w wieku 19-49 (45%). W USA w 2018 roku świadomość zjawiska jest już znacznie większa (63% w 2018r. vs 45% w 2011 r., The Podcast Consumer 2018, Edison Research).
Co piąty badany deklaruje, że słucha podcastów. Natomiast 12% deklaruje, że przesłuchało przynajmniej jeden podcast w ostatnim miesiącu, a 7% wskazuje, że słuchało podcastu w ostatnim tygodniu. Dla porównania w Stanach Zjednoczonych podcastów słucha już co czwarty Amerykanin w wieku 12+ (73 mln według danych Edison Research).
W Polsce podcastów słucha trochę więcej mężczyzn, niż kobiet (54% vs 46%). Po podcasty sięgają częściej ludzie młodzi, zwłaszcza w wieku 19-29 (wśród nich już co czwarty internauta deklaruje, że słuchał kiedykolwiek podcastów). Podcasty są bardziej popularne także wśród mieszkańców dużych i średnich miast.
Nazwa „podcast” wzięła się prawdopodobnie z połączenia słów iPod i broadcast. Jest to audycja w odcinkach do odsłuchania online lub pobrania. W tematyce nie ma ograniczeń.
Nowy format już wkrótce będzie dostępny dla użytkowników aplikacji Storytel, obok kilkudziesięciu tysięcy audiobooków i ebooków w języku polskim i angielskim.
„Uruchomimy na początek 10 podcastów, ale na tym nie poprzestaniemy. Badamy rynek i potrzeby konsumentów. Stawiamy na nową jakość i budowanie rozpoznawalności kategorii podcastów w Polsce” - mówi Jakub Barzak, marketing manager, Storytel Polska.
We współpracy z Nielsen, Storytel realizuje kolejny etap badań o podcastach. Pełne wyniki poznamy na początku nowego roku.
Badanie: metoda CAWI na grupie reprezentatywnej internautów w wieku 19-49 lat, październik 2018.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 06.12.2018, 12:03 |
| Źródło informacji | Storytel Polska |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Rusza XXVII edycja konkursu „Polski Produkt Przyszłości” - innowacje, które zmieniają rzeczywistość
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) ogłasza start XXVII edycji konkursu „Polski Produkt Przyszłości” - jednego z najważniejszych przedsięwzięć promujących polskie innowacje. PARP wyróżnia projekty, które dzięki swojej nowatorskości, potencjałowi rynkowemu i użyteczności przyczyniają się do rozwoju gospodarki oraz wzmocnienia pozycji Polski na arenie międzynarodowej.- 06.11.2025, 16:28
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
-
Image
Olsztynek: ORLEN otworzył pierwszy hub szybkiego ładowania samochodów elektrycznych
Przy trasie S7 na MOP Olsztynek Południe uruchomiony został pierwszy hub ładowania pojazdów elektrycznych sieci ORLEN Charge. „W perspektywie dwóch lat zamierzamy uruchomić ponad 50 takich hubów, wzdłuż głównych tras przejazdowych” - zapowiedział Marek Balawejder, członek zarządu ds. Sprzedaży Detalicznej ORLEN.- 06.11.2025, 13:05
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Go Global Travel przekształca się w Yanolja Go Global, rozpoczynając nową erę globalnych innowacji w branży turystycznej B2B
Zmiana marki odzwierciedla integrację firmy z Yanolja Group oraz jej misję promowania innowacji i globalnego rozwoju poprzez technologie i dane.- 06.11.2025, 13:02
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ