Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Debiut produkcyjny Związku Pracodawców „Transport i Logistyka Polska” to historia dwóch przyjaciół Marka i Darka, którzy od wielu lat prowadzą firmę transportową. Zawirowania na rynku wpędzają firmę w kłopoty, stawiając pod znakiem zapytania jej rentowność i dalsze funkcjonowanie.
„Tą produkcją chcemy pokazać z czym na co dzień muszą zmagać się polskie firmy transportowe, konkurując na europejskim rynku. Bazowaliśmy na historiach, które wydarzyły się naprawdę” - wyjaśnia Beata Gorczyca, dyrektor ds. komunikacji TLP.
„Staramy się w różnoraki sposób przybliżać i tłumaczyć zarówno decydentom, jak i społeczeństwu jak funkcjonuje nasza branża, publikujemy liczne raporty i analizy. Tym razem zdecydowaliśmy się na nietypową formę” – mówi Maciej Wroński, prezes TLP.
W ciągu kilkunastu lat od przystąpienia do Unii Europejskiej polscy przewoźnicy wypracowali pozycję lidera europejskiego rynku transportowego. Obecnie, branża wypracowuje 6 % polskiego PKB oraz generuje bezpośrednio i pośrednio niemal milion miejsc pracy. Ma również znaczący udział w dodatnim saldzie usług – 2,2 mld zł nadwyżki eksportu usług transportowych. Dobrze funkcjonujący transport jest podstawą efektywnej gospodarki, jej krwioobiegiem.
Niewiele branż może poszczycić się zbliżonym sukcesem na europejskim rynku. Jednak od kilku lat nad polskim transportem zbierają się ciemne chmury – silna konkurencyjność, rozdrobnienie branży, niska marżowość, zatory płatnicze, to tylko część codzienności z jaką zmagają się przedsiębiorcy. Do tej wyliczanki dołączyć należy bariery administracyjne nakładane przez kolejne państwa, liczne kontrole, kradzieże, rosnącą presję czasu realizacji usług czy różnice w interpretacji przepisów w poszczególnych państwach członkowskich.
„Polskie firmy transportowe mają ogromny wpływ na gospodarkę. Spotykamy się jednak z coraz większymi barierami i problemami ze strony państw zachodnich. Otwartym pozostawiam pytanie, kto będzie woził nasze towary po upadku polskich firm i gdzie znajdą zatrudnienie osoby, które stracą w wyniku tych działań pracę?” – dodaje Maciej Wroński.
W tej niełatwej rzeczywistości musi sobie radzić ponad 30 tysięcy polskich firm zajmujących się międzynarodowym przewozem towarów. Jak poradzą sobie z problemami właściciele serialowej firmy Mar-Dar? Zachęcamy do obejrzenia mini-serialu dostępnego na stronie www.tlp.org.pl w zakładce „Serial”. http://serial.tlp.org.pl/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 10.12.2018, 17:32 |
Źródło informacji | TLP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Pięć nowych koncesji dla ORLEN Neptun, lidera morskiej energetyki wiatrowej PAP
„ORELN pozyskał pięć nowych koncesji w drugiej fazie morskiej energetyki wiatrowej. Szacuje się, że te projekty będą miały łączną moc 5,2 GW. Nasz największy projekt - Baltic East - jest przygotowywany do aukcji w 2025 roku” - powiedział Janusz Bil, prezes zarządu ORLEN Neptun, podczas konferencji Offshore Wind Poland 2024.- 25.11.2024, 12:34
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Allegro: czujemy ogromną radość, gdy możemy komuś pomóc PAP
"Etyczne prowadzanie biznesu to jest przede wszystkim transparentność i przestrzeganie pewnej umowy społecznej" – mówiła Marta Mikliszańska, dyrektorka ds. polityki publicznej i ESG w Grupie Allegro, podczas panelu na temat etycznego współdziałania w obliczu wyzwań cywilizacyjnych.- 25.11.2024, 11:51
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Rimini Street przedstawia nową konsolę do zarządzania pakietem interoperacyjnych rozwiązań Rimini Connect™
Konsola do Rimini Connect™ zapewnia jeden prosty panel do konfiguracji i obsługi wiodącego w branży pakietu interoperacyjnych rozwiązań Rimini Street.- 25.11.2024, 08:58
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire