Pobierz materiał i Publikuj za darmo

4,7 mln złotych zapłacono za pracę „M39” Wojciecha Fangora. To najdroższe dzieło sprzedane w kraju kiedykolwiek. Tylko jeden rekord nie został pobity – dla pojedynczej transakcji. Należy on do cyklu fotografii autorstwa Miltona H. Greene’a. Kupiono je za 7,3 mln złotych w 2014 roku w DESA Unicum. „Sezon aukcyjny nie dobiegł końca, a mimo to wiemy, że rok 2018 zakończy się najlepszym wynikiem w historii rynku. Grudniowa aukcja DESA Unicum, z rekordowym wynikiem ponad 20 mln złotych, przechyliła szalę rocznych obrotów powyżej 200 mln” – mówi Rafał Kamecki, szef Artinfo.pl, niezależnego portalu poświęconego rynkowi sztuki.
Ten rok obfitował w rekordy. Ponad 1 mln złotych zapłacono we wrześniu za „Formy” Marii Jaremy – najdroższy obraz stworzony przez kobietę. Za 100 tysięcy złotych został kupiony fotel autorstwa Romana Modzelewskiego, stając się najdroższym obiektem polskiego wzornictwa przemysłowego. Za blisko 5 milionów złotych sprzedano prace Magdaleny Abakanowicz na aukcji poświęconej wyłącznie jej twórczości. Z kolei aukcja Sztuka Współczesna przyniosła największy w historii obrót podczas jednej licytacji – blisko 21 milionów złotych. 104,8 mln złotych obrotu – to dotychczasowy wynik lidera rynku, Domu Aukcyjnego DESA Unicum.
„Rynek sztuki rośnie szybciej niż rynek dóbr luksusowych w ogóle. Wynika to z coraz większej świadomości związanej z rynkiem sztuki i jego możliwościami inwestycyjnymi” – mówi Juliusz Windorbski, prezes DESA Unicum. Przypomina, że już 2017 rok obfitował w rekordy. Najpierw „Zabicie Wapowskiego w czasie koronacji Henryka Walezego” Jana Matejki sprzedano za 3,7 miliona złotych. Kilka miesięcy później rekord pobiło „Macierzyństwo” Stanisława Wyspiańskiego, które kupiono za 4,4 mln złotych. Rekord pobiła praca Wojciecha Fangora sprzedana za ponad 4,7 mln.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 11.12.2018, 17:35 |
Źródło informacji | Desa Unicum S.A. |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Main sponsor Schüco thrilled by sporting success. Schüco dresses Germany's tallest statue in a football jersey of Arminia Bielefeld
Bielefeld. Schüco, the specialist in windows, doors and façades, has kitted out the tallest statue in Germany in the football jersey of DSC Arminia Bielefeld. It is the long-time sponsor's way of giving a gift to all the fans upon the team reaching the final of the German Cup. In fact, Arminia Bielefeld has reached the final of the German Cup for the first time in the club's 120-year history - and has done so as a third division team.- 19.05.2025, 13:39
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
-
Image
W ramach współpracy z Meteomatics KISTERS wprowadza sprawdzony w USA system wykrywania gradu do Europy
- 19.05.2025, 10:50
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Huawei prezentuje rozwiązanie dla centrów danych AI, wprowadzając branżę w nową erę inteligentnego przetwarzania danych
- 19.05.2025, 10:12
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ