Newsletter

BIG InfoMonitor: co 10. firma kurierska zalega z płatnościami wobec kontrahentów

14.12.2018, 08:20aktualizacja: 14.12.2018, 08:20

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Problemem firm kurierskich jest nie tylko nadmiar pracy, ale i opóźnianie płatności wobec kontrahentów; na ponad 9,7 tys. firm kłopoty z terminowym regulowaniem zobowiązań ma blisko 10 proc. - wynika z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor.

Według Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor (BIG InfoMonitor) średnio 41,3 tys. zł zaległości wobec dostawców i banków ma co dziesiąta firma z branży pocztowej i kurierskiej. "Co druga jest w nienajlepszej sytuacji finansowej" - wskazano.

Rynek usług kurierskich rozwija się w Polsce w bardzo szybkim tempie - podkreśla Biuro Informacji Gospodarczej. Na rozwój branży duży wpływ ma rosnąca popularność zakupów przez internet. "Zgodnie z prognozami w roku 2018 całkowity wolumen paczek wzrośnie do poziomu 440 mln (o 11 proc. więcej niż w ubiegłym roku)" - wskazali eksperci Biura.

Problemem firm kurierskich jest nie tylko nadmiar pracy, ale też opóźnianie płatności wobec kontrahentów oraz banków - wynika z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor i bazy Biura Informacji Kredytowej.

"Na 9 730 firm pocztowych i kurierskich, (wśród których są przedsiębiorstwa aktywne, zawieszone lub już wyrejestrowane), problemy ma 964, czyli 9,9 proc." - wyliczono. Oznacza to, że skala zjawiska i jego zasięg znacząco przewyższają problemy ogółu przedsiębiorstw, bo w całej gospodarce opóźnione płatności widoczne w BIG InfoMonitor oraz BIK, na minimum 30 dni i kwotę, co najmniej 500 zł, ma 6,1 proc. firm.

Jak powiedział PAP prezes BIG InfoMonitor Sławomir Grzelczak, w większości przypadków problem dotyczy płatności wobec partnerów biznesowych, znacznie rzadziej zdarzają się natomiast opóźnienia wobec banków. (PAP)

maja/ ewes/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 14.12.2018, 08:20
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ