Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak poinformował PAP rzecznik Izby Administracji Skarbowej (dział graniczny) w Olsztynie Ryszard Chudy, dane dotyczące liczby faktur Tax Free, które służba celno-skarbowa potwierdza na granicy polsko rosyjskiej, wskazują na pewien spadek zakupów Rosjan w Polsce.
Od początku 2018 roku do 10 grudnia br. Rosjanie przedstawili 177 tys. 282 rachunki na kwotę 149 mln 54 tys. 809 zł. W całym roku 2017 było 201 tys. 15 faktur o wartości 198 mln 706 tys. 590 zł. "Nawet zakładając, że w okresie świątecznym i noworocznym wydadzą kolejne pieniądze, to poziomu z roku ubiegłego nie osiągniemy"- podkreślił Chudy.
Dodał, że wynika to z faktu, iż zmniejszyła się liczba podróżnych na granicy polsko-rosyjskiej. Przekracza ją mniej Rosjan, bowiem spadek wartości rubla spowodował, iż zakupy w Polsce zrobiły się dla nich droższe. Widać też, że goście z obwodu kaliningradzkiego jeżdżą głównie do sklepów położonych w pobliżu granicy, m.in. w Braniewie, Bartoszycach czy Gołdapi. Kupują przede wszystkim produkty żywnościowe (mięso, nabiał, odżywki dziecięce) oraz ubrania.
"Potwierdzamy też wywóz sprzętu RTV i AGD. Zdarzają też zgłoszenia towarów o większej wartości, np. tzw. flagowych smartfonów znanych firm i to w ilości np. 100 sztuk" - dodał Chudy.
Według polskich służb celno-skarbowych niewykluczone, że w roku przyszłym Rosjanie będą robić jeszcze mniej zakupów. (PAP)
autorka: Agnieszka Libudzka
ali/ mmu/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 25.12.2018, 11:52 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |