Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W 2018 roku na wyjazd do polskich miejscowości zdecydowała się ponad połowa turystów rezerwujących na Noclegi.pl. Pozostali najczęściej wybierali Chorwację, Węgry i Słowację.
„Szczególnie udane były wakacje. Gorące lato sprawiło, że Polacy byli gotowi płacić wysokie rachunki za urlop nad Bałtykiem. W porównaniu z rokiem ubiegłym koszt lipcowego noclegu w wybranych miejscowościach nadmorskich wzrósł nawet o 75%. Chociaż w sierpniu ceny spadły, nadal utrzymywały się na poziomie wyższym niż w ubiegłym roku” – podsumowuje Agnieszka Wirkowska z Noclegi.pl.
Latem najbardziej popularne było Trójmiasto, jednak w skali roku to górskie miejscowości wypoczynkowe i duże miasta kuszą turystów najbardziej. W 2018 roku Polacy najczęściej odwiedzali Zakopane – aż 23% wszystkich rezerwacji, Kraków – 12% oraz Wrocław, Karpacz czy Warszawę (4-5%). W przypadku stolicy, latem liczba rezerwacji wzrosła aż o 191% w porównaniu z 2017 rokiem. Nie zmienił się natomiast charakter takiego wyjazdu: jest to najczęściej dwuosobowy wypad weekendowy.
Hotelarzom sprzyjała też wczesna jesień. Szczególnie październik, który był w tym roku nawet lepszy niż wrzesień. Turyści skorzystali nie tylko ze świetnej pogody, ale też ze znacznie niższych cen, niż w pełni sezonu. Jednak i tak średnia wartość rezerwacji na jesień 2018 wynosiła 1048 złotych. Na liście topowych rezerwacji królowały: Zakopane, Kraków, Karpacz, Wisła, Białka Tatrzańska. Spory ruch odnotowano też w zyskujących na popularności Bieszczadach.
I wreszcie wzmożony ruch sylwestrowy. Jak wynika z danych zebranych przez Noclegi.pl w blisko tysiącu obiektów w Tatrach i Sudetach, ceny w tym roku rosną znacząco względem tych poza sezonem. Średnio o 75-100%, choć bywa, że i więcej. Średni koszt tygodniowego sylwestrowego pobytu dla dwóch osób w Zakopanem to 2282, a w Karpaczu 1690 złotych.
„Po tym sezonie spodziewamy się fali inwestycji, remontów, zakupów - wszelkich działań służących podniesieniu standardu obiektów czy rozszerzeniu ich oferty – prognozuje Agnieszka Wirkowska. – To był dobry rok, ale ci, którzy spoczną na laurach mogą wkrótce nie być w stanie skutecznie zabiegać o coraz bardziej wymagających polskich turystów” - dodaje.
Jak wynika z analizy zapytań w platformie sam nocleg to dla turystów często za mało. Bez względu na typ wybranego obiektu goście chcą mieć wszystkie udogodnienia pod ręką: od kawy i herbaty oraz posiłków po jednorazowe produkty higieniczne. Coraz częściej oczekują możliwości skorzystania z jacuzzi, sauny lub basenu. Pytają też o salę kinową, siłownię czy kort tenisowy.
Podniesienie standardu obiektów i uzupełnienie oferty stają się więc koniecznością i wielu hotelarzy deklaruje, że właśnie na ten cel przeznaczą wypracowane w tym sezonie nadwyżki.
„Goście chcieliby też na miejscu, w hotelu czy pensjonacie, zapoznać się z lokalną ofertą kulturalną, zamówić wycieczkę za miasto, zapisać się na zwiedzanie z przewodnikiem, dowiedzieć się o koncercie, imprezie plenerowej czy wystawie – podkreśla Wirkowska. – Przewidujemy, że w kolejnych sezonach turyści wymuszą większą współpracę hoteli z firmami turystycznymi czy lokalnymi instytucjami kultury, rozrywki i sportu” – dodaje.
Tyle prognozy, tymczasem jednak branża przygotowuje się do ferii. Najpopularniejsze wyszukiwania na ten czas to Zakopane, Karpacz, Szklarska Poręba, Białka Tatrzańska, Szczyrk i Murzasichle.
KONTAKT:
Agnieszka Wirkowska
Noclegi.pl
tel. kom. +48 533 501 199
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 27.12.2018, 10:43 |
Źródło informacji | Nocleg.pl |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
BTCS (d. Vakomtek) rozpoczyna emisję akcji i zapowiada ekspansję. Chce budować infrastrukturę dla globalnych sieci blockchain
Notowana na NewConnect spółka BTCS S.A. (dawniej Vakomtek S.A.) konsekwentnie realizuje nową strategię, rozpoczynając subskrypcję prywatną akcji serii F. Pozyskany kapitał zostanie w przeważającej części przeznaczony na zakup aktywów cyfrowych, które posłużą do generowania przychodów z nagród za staking na walidatorach spółki. Firma informuje również, że prowadzi zaawansowane rozmowy z kolejnymi dwoma globalnymi projektami w celu rozszerzenia działalności.- 09.09.2025, 16:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: BTCS S.A.
-
Image
BingX głównym sponsorem TOKEN2049 Singapore 2025 z gościem specjalnym, legendą Chelsea FC, Johnem Terrym
- 09.09.2025, 14:56
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
TCL przoduje w światowych rankingach dostaw telewizorów Mini LED i pokazuje swoją silną pozycję na targach IFA2025
Napędzana innowacjami i rosnącym popytem na kinowe wrażenia w domu, firma TCL przoduje w globalnej rewolucji Mini LED i dzięki najnowszym technologiom utrzymuje silną pozycję na kluczowych rynkach europejskich.- 09.09.2025, 14:26
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ