Pobierz materiał i Publikuj za darmo
„To był dobry rok dla PGG. Osiągnęliśmy, albo przekroczyliśmy w sposób pozytywny, wyniki, które zakładaliśmy w swoich dokumentach takich jak biznesplan - tak że określamy ten rok jako dobry” – powiedział prezes w rozmowie na antenie Polskiego Radia Katowice.
Rogala przypomniał, że jeszcze kilka lat temu - w latach 2015-2016 - spółki węglowe notowały straty liczone łącznie w miliardach złotych rocznie, zaś obecnie generują łącznie miliardowe zyski. Ubiegłoroczny zysk PGG liczony jest – jak mówił – w milionach zł.
Prezes nie zdradził wstępnych wyników finansowych firmy za miniony rok, zapowiadając, że PGG przedstawi je na specjalnej konferencji wynikowej, którą chce skorelować z prezentacją raportów swoich akcjonariuszy, wśród których są giełdowe grupy energetyczne.
W jego ocenie w minionym roku sytuacja PGG „bardzo mocno i w sposób pozytywny się poprawiła”.
Według informacji podanych latem ub. roku jeszcze w 2016 r. PGG traciła ponad 80 zł na każdej tonie sprzedanego węgla, rok później zysk na tonie nie przekraczał 2 zł, podczas gdy w pierwszym półroczu 2018 było to już 28,55 zł. Za sześć miesięcy 2018 r. PGG wypracowała 294 mln zł zysku. W całym ubiegłym roku – jak mówią nieoficjalnie przedstawiciele górniczych związków – PGG mogła zarobić ok. 500 mln zł. Przedstawiciele spółki na razie nie komentują tych informacji.
Prezes Rogala poinformował, że z roku na rok w spółce rośnie wydajność pracy, rzędu kilku procent. Nie ujawnił wielkości wydobycia węgla w PGG w ubiegłym roku, potwierdzając jednak, iż średnie wydobycie jest zgodne z założeniami strategii spółki.(PAP)
mab/ amac/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 10.01.2019, 11:43 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |