Newsletter

Efektowne i efektywne. Miejskie iluminacje błyszczą w mediach

10.01.2019, 13:24aktualizacja: 10.01.2019, 13:24

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Iluminacje świąteczne w Warszawie, fot. ZDM
Iluminacje świąteczne w Warszawie, fot. ZDM

Warszawa, Gdańsk i Kraków – to właśnie zimowe iluminacje tych trzech miast robią największą furorę w mediach zarówno tradycyjnych, jak i społecznościowych – wynika z raportu „Iluminacje Świąteczne” przygotowanego przez Press-Service Monitoring Mediów. Świetlne dekoracje sprawiają radość mieszkańcom i są niezwykle fotogeniczne, a dzięki temu idealnie sprawdzają się jako narzędzie promocji miast, przynosząc wielomilionowy ekwiwalent reklamowy.

W raporcie przeanalizowano publikacje z grudnia 2018 roku dotyczące 18 miast wojewódzkich. Niekwestionowanym liderem rankingu, najjaśniej błyszczącym w mediach jest świąteczna oprawa Warszawy. Ogólna liczba publikacji na jej temat w grudniu to blisko 10 tysięcy, a ich ekwiwalent reklamowy wyniósł 11,66 mln złotych.

Razem ze stolicą na podium znalazły się: zimowa iluminacja Gdańska (6302 publikacje, ekwiwalent reklamowy 6,66 mln zł) oraz Krakowa (3766 publikacje oraz ekwiwalent reklamowy 5,95 mln zł). W pierwszej dziesiątce miast najczęściej obecnych w mediach uplasowały się także: Szczecin, Katowice, Poznań, Lublin, Łódź, Opole oraz Wrocław.

„Dekoracje świetlne są obecnie wykorzystywane do budowania świątecznego klimatu w przestrzeni miejskiej w większości polskich aglomeracji. Stanowią dla mieszkańców oraz turystów malownicze tło do zdjęć i filmów publikowanych w social media. Jak pokazują wyniki analizy, iluminacje mają także dla miast realny potencjał promocyjny. Lider zestawienia – Warszawa uzyskała w ich kontekście niemal 3 tysiące publikacji w mediach społecznościowych” – tłumaczy Marlena Sosnowska, rzecznik prasowy Press-Service Monitoring Mediów.

Autorem aż 11 dekoracji miast wojewódzkich, w tym iluminacji Warszawy i pozostałych, które znalazły się na podium, jest firma Multidekor z Piastowa.

„Od dawna wiemy, że stworzona z myślą o konkretnym mieście, oryginalna w formie i nierzadko również osadzona w lokalnej tradycji i historii iluminacja świąteczna potrafi podbić internet i zwabić turystów. Już na etapie projektu robimy więc wszystko, by nasze iluminacje angażowały odbiorców, zachęcały do wspólnych fotografii i zdobywały lajki w mediach społecznościowych. Stąd propozycje tworzone specjalnie do tego celu: foto-ramki czy duże świetlne nazwy miast” – komentuje wyniki raportu Grzegorz Podogrocki, prezes Multidekor.

W sumie analizie poddano materiał pochodzący z monitoringu ponad 1100 polskich tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych. W przygotowaniu raportu użyto technik służących badaniu efektywności działań PR. Mierzone były 3 parametry: liczba publikacji na temat iluminacji danego miasta, dotarcie informacji oraz AVE, czyli ekwiwalent reklamowy.

Raport „Iluminacje świąteczne”

Press-Service Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: Press-Service Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

KONTAKT:

Monika Kuśmirek-Zyzik

Biuro prasowe Multidekor

tel. kom. +48 600 946 070

e-mail: m.kusmirek@multidekor.pl

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 10.01.2019, 13:24
Źródło informacji Multidekor
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ