Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak przypomniał PKN Orlen, zjazd założycielski Polskiego Komitetu Olimpijskiego (PKOl) odbył się 12 października 1919 r. w Hotelu Francuskim w Krakowie, a jego celem było wysłanie reprezentacji kraju na Igrzyska Olimpijskie w 1920 r. w Antwerpii.
"Sport łączy ludzi, buduje więzi i poczucie patriotyzmu. To nie tylko rywalizacja na boisku, walka o punkty i o zwycięstwo. Sport uczy nas również działania w zespole, co jest niezwykle ważne, by odnieść sukces i osiągnąć zamierzone cele. Jestem dumny, że taki zespół tworzymy wspólnie z Polskim Komitetem Olimpijskim, który wpisuje się w dorobek stu lat niepodległości naszej ojczyzny" - powiedział prezes PKN Orlen Daniel Obajtek, cytowany w niedzielnym komunikacie spółki.
Zaznaczył przy tym, że PKOl "wspiera wybitne polskie osobowości sportu". Podziękował też polskim sportowcom, olimpijczykom za "za wszystkie sukcesy i medale".
"Wraz z Polskim Komitetem Olimpijskim z powodzeniem wspieraliśmy Polską Reprezentację podczas Igrzysk w Turynie, Vancouver, w Londynie czy Rio de Janeiro. Jako sponsora strategicznego nie zabraknie nas również na najbliższych Igrzyskach w Tokio" – oświadczył prezes PKN Orlen.
Koncern przypomniał o swoim zaangażowaniu w sponsorowanie reprezentacji Polski na Igrzyskach Olimpijskich już od 2004 r. "Z kolei od 2017 r. spółka jest Sponsorem Strategicznym Polskiego Komitetu Olimpijskiego oraz Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej. Komitet otrzymuje stabilne, długofalowe wsparcie finansowe, co pozwala sportowcom rozwijać swój talent i umiejętności" - poinformował PKN Orlen w komunikacie. (PAP)
mb/ wus/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 13.01.2019, 19:10 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |