Newsletter

FCA Poland podsumowuje sprzedaż nowych samochodów na rynku polskim w 2017 r.

16.01.2019, 14:54aktualizacja: 16.01.2019, 14:54

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

FCA - logo
FCA - logo
- Marka Fiat z ponad 50% wzrostem sprzedaży – Fiat Tipo hitem sprzedaży marki, - Rekordowa sprzedaż samochodów marki Jeep – siódmy rok wzrostu marki na rynku polskim, - Fiat Professional marką nr 1 w Polsce, - Fiat Ducato – od 11 lat samochód dostawczy nr 1 w Polsce.

Spółka FCA Poland w 2017 roku sprzedała na polskim rynku 29767 nowych samochodów Grupy Fiat Chrysler Automobiles (FCA), w tym:

- Fiat - 13978 szt.

- Fiat Professional - 11322 szt.

- Jeep - 3166 szt.

- Alfa Romeo - 1185 szt.

- Abarth - 104 szt.

- Inne FCA - 12 szt.

2017 to był dobry rok dla marki Fiat w Polsce. Zarejestrowano 13 978 nowych samochodów osobowych. To aż o 51% więcej niż w roku ubiegłym i dzięki temu wynikowi marka Fiat odnotowała na rynku polskim najwyższą sprzedaż od 2012 roku. Dostępny w trzech wersjach nadwoziowych Fiat Tipo (Sedan, Hatchback i Station Wagon) przebojem wdarł się na listy sprzedaży, stając się z miejsca najchętniej wybieranym modelem Fiata (8436 szt. w 2017 r.) i zdobywając serca polskich kierowców, plasując się na drugim stopniu podium na rynku w klasie aut kompaktowych wśród Klientów indywidualnych. Drugie miejsce w rankingu najpopularniejszych Fiatów zajął produkowany w Tychach model 500 (1543 szt.), a trzecie, kolejny przedstawiciel rodziny „Pięćset”, wszechstronny 500L (952 szt.).

Godne podkreślenia jest również tempo wzrostu maki Fiat na rynku samochodów osobowych. Włoska marka osiągnęła najwyższy procentowy wzrost sprzedaży wśród marek wolumenowych, wyprzedzając znacząco tempo wzrostu całego rynku (Fiat 51% vs rynek 16,1%). W 2017 r. średnio miesięcznie z polskich salonów Fiata wyjechały na krajowe drogi 1164 Fiaty w porównaniu do 771 szt. w roku 2016.

Marka Fiat Professional utrzymała pozycję lidera w sprzedaży samochodów dostawczych na rynku polskim. W 2017 r. zarejestrowano 11322 samochody Fiat Professional i uzyskano udział w rynku równy 18,6%. Oznacza to, że w zeszłym roku, co piąty nowo rejestrowany samochód dostawczy w Polsce firmowany był emblematem Fiat Professional.

Fiat Ducato to król na rynku samochodów dostawczych w Polsce. Model ten od 11 lat pozostaje najlepiej sprzedającym się autem w tym segmencie. W 2017 roku z liczbą 7264 zarejestrowanych sztuk, Ducato ponownie zdominował krajowy rynek lekkich samochodów dostawczych. Pozycje nr 2 i 3 w sprzedaży marki Fiat Professional zajęły modele Doblo (2112 szt.) oraz Fiorino (1478 szt.).

Jeep już siódmy rok z rzędu odnotowuje w Polsce wzrost sprzedaży. W zeszłym roku ta legendarna, amerykańska marka pobiła kolejny rekord – po raz pierwszy w jednym roku w kraju zarejestrowano ponad 3000 nowych Jeepów, a dokładnie 3166 sztuk. Polacy najchętniej wybierali model Jeep Renegade, którego sprzedano 1827 sztuk. Kolejnymi modelami w rankingu sprzedaży marki były: Grand Cherokee (668 szt.) oraz debiutujący nowy Jeep Compass (376 szt.).

Alfa Romeo pozyskała w 2017 r. 1185 nowych „Alfisti”, czyli aż o 69,5% więcej niż rok wcześniej. Główną zasługą wzrostu sprzedaży tej mediolańskiej marki w Polsce jest debiut dwóch modeli w gamie: sportowego, bijącego rekordy sedana Giulia oraz najnowszej konstrukcji inżynierów Alfa Romeo, wszechstronnej Stelvio okrzykniętej najpiękniejszym SUV-em na rynku. Pierwszą trójkę Alfy Romeo w Polsce tworzą: sportowa Giulia (437 sprzedanych szt.), kompaktowa Giulietta (378 szt.) i debiutująca u nas w kwietniu 2017 r. piękna Stelvio (295 szt.).

Na polskie drogi w 2017 r. wyjechały również 104 nowe, sportowe samochody z logo Abartha na masce, o 33,3 % więcej niż w roku 2016.

W załączeniu tabela ze szczegółowymi wynikami sprzedaży FCA Poland na rynku polskim w 2017 r.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 16.01.2019, 14:54
Źródło informacji FCA Polska
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii