Pobierz materiał i Publikuj za darmo
"To był kolejny udany rok dla świętokrzyskiej turystyki. Po raz pierwszy liczba miejsc, gdzie sprzedano ponad 100 tys. biletów liczy aż 12 pozycji. Pieniądze uzyskane w ten sposób pozwalają tym instytucjom dalej się rozwijać. Co ważne zarobione fundusze nie są odkładane, tylko inwestowane w poszerzenie bazy turystycznej i kolejne atrakcje" - powiedział PAP prezes świętokrzyskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej Jacek Kowalczyk.
Jak wynika z danych przedstawionych przez Świętokrzyski Urząd Marszałkowski, niezmiennie liderem, jeśli chodzi o liczbę sprzedanych biletów, jest Bałtowski Kompleks Turystyczny. Atrakcje turystyczne nad rzeką Kamienną odwiedziło 404 tys. osób, o blisko 60 tys. więcej iż rok wcześniej.
"Atrakcja turystyczna mądrze zaplanowana i umiejętnie rozwijana. Co niezmiernie ważne, tętniąca życiem przez cały rok. Bałtów odwiedza coraz więcej zorganizowanych grup wycieczkowych. To miejsce, gdzie można prowadzić zajęcia dydaktyczne dla szkół z geografii, historii czy przyrody. Hitem ubiegłego roku było otwarcie wystawy +Polska w miniaturze+ - prezentującej najciekawsze zabytki polskiej architektury. Kiedy była otwierana w weekend majowy, odwiedziło ją ponad 50 tys. osób" - podkreślił Kowalczyk.
Wśród gmin pozycje lidera utrzymało miasto i gmina Chęciny. Ruiny Zamku Królewskiego, Jaskinię "Raj", Park Etnograficzny w Tokarni (część Muzeum Wsi Kieleckiej), Centrum Nauki Leonardo da Vinci oraz Europejskie Centrum Edukacji Ekologicznej Uniwersytetu Warszawskiego odwiedziło łącznie ponad 565 tys. turystów. (PAP)
maj/ skr/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 02.02.2019, 16:40 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |