Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Prestiżowa obecność w muzeum MoMA dodatkowo potwierdza historyczne znaczenie i symboliczną wartość Fiata 500 z lat 50. ubiegłego wieku, jako ikony włoskiego stylu uosabiającego wiele typowych cech modernistycznego designu epoki i łączy się z tematyką prezentowaną przez kolekcje na wystawie „The Value of Good Design" w nowojorskim Muzeum.
Fiat 500 wystawiany w MoMA to model serii F. Była to najsłynniejsza 500 w historii, produkowana w latach 1965-1972. Jeśli policzymy inne wersje (Sport, D, L, R) pierwszej generacji, między 1957 a 1975 rokiem zostało wyprodukowanych w sumie ponad cztery miliony egzemplarzy. Jeśli dodamy samochody wyprodukowane od czasu odnowienia modelu 500 w 2007 r., uzyskujemy ponad sześć milionów samochodów, dzięki czemu jest to jeden z najlepiej sprzedających się modeli Fiata wszech czasów.
Zaprojektowany przez Dante Giacosę i wprowadzony na rynek w 1957 roku, Fiat „Nowa" 500 został zaprojektowany, jako niedrogi samochód, która miał zmotoryzować powojenną Europę. Główna idea projektu głosiła, by wysokiej jakości wzornictwo mogło być dostępne dla wszystkich. Mimo niewielkich rozmiarów auta, model Giacosy maksymalizował przestrzeń wewnątrz, zapewniając zaskakująco dużo miejsca, by pomieścić czterech pasażerów. Montowany w standardzie składany dach z tkaniny nadawał temu ekonomicznemu samochodowi luksusowego charakteru, redukując jednocześnie użycie stali, niezwykle cennego w tamtych czasach materiału wykorzystywanego w produkcji.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 12.02.2019, 12:05 |
Źródło informacji | FCA Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Firma Robertshaw ogłasza zamknięcie fabryki w słowackiej Trnawie. Majątek zakładu zostanie wystawiony na sprzedaż
- 02.07.2024, 13:10
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Nie każde oznakowanie produktu „eko” oznacza, że produkt jest naprawdę ekologiczny PAP
„Przestaw się na eko - szukaj Euroliścia 2” - to drugi etap kampanii edukacyjnej Polskiej Izby Żywności Ekologicznej (PIŻE), której celem jest m.in. promocja ekologicznej żywności certyfikowanej, ponieważ na rynku dostępne są również produkty, które nie spełniają odpowiednich kryteriów, chociaż sprzedawane są jako ekologiczne. Wartość certyfikowanego rynku eko w Polsce PIŻE szacuje na 2 mld zł.- 02.07.2024, 11:59
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom