Newsletter

Solaris stawia na elektromobilność i utrzymanie pozycji lidera w kraju

28.02.2019, 18:21aktualizacja: 28.02.2019, 18:21

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Solaris chce nie tylko umacniać swoją pozycję lidera polskiego rynku autobusów miejskich, ale także utrzymywać się w czołówce europejskiego rynku e-mobility – podkreślił w czwartek na konferencji prasowej prezes zarządu firmy Solaris Javier Calleja.

„W rok 2019 wkraczamy z niezwykle ambitnymi celami, ale także dużą liczbą już potwierdzonych zamówień na ten rok. Co bardzo ważne, znaczną część z nich stanowią pojazdy z alternatywnymi napędami, w projektowaniu i produkcji których Solaris jest europejskim ekspertem” – zaznaczył w czwartek na konferencji prasowej w podpoznańskim Bolechowie prezes Solarisa Javier Calleja

„Z każdym rokiem oczekiwania rynku względem innowacyjnych rozwiązań przynoszą nam nowe wyzwania. Solaris jest jednak organizacją doskonale do tego przygotowaną i potrafi zarówno reagować na potrzeby swoich klientów, jak też kreować nowe trendy na rynku, szczególnie w obszarze e-mobility” – wskazał Calleja.

Prezes Zarządu Solarisa podkreślił, że firma chce „nie tylko umacniać swoją pozycję lidera polskiego rynku autobusów miejskich, ale także utrzymywać się w czołówce europejskiego rynku e-mobility”.

Jak poinformowano na konferencji prasowej, w ub. roku łączna wartość obrotów spółki wyniosła blisko 1,9 mld złotych. W 2018 roku Solaris po raz 16. z rzędu został liderem polskiego rynku autobusów miejskich. Firma utrzymała też pozycję czołowego europejskiego producenta autobusów elektrycznych; 36 proc. sprzedanych w ubiegłym roku pojazdów stanowiły te z napędami alternatywnymi.

Podsumowując ubiegły rok, zarząd spółki wskazał, że 2018 rok był rekordowy dla branży autobusowej w Polsce. Do polskich przewoźników autobusowych dostarczono łącznie 1195 autobusów, co w porównaniu z rokiem 2017 (795 sztuk) daje wzrost rynku aż o 50 proc.

(PAP)

autor: Anna Jowsa

ajw/ drag/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 28.02.2019, 18:21
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ