Pobierz materiał i Publikuj za darmo
![Alfa Romeo na "1000 Miglia"](/sites/default/files/styles/open_article_750/public/2019-03/20190301/32636445_bb.jpg?itok=0uulPPjl)
Jest to niepowtarzalny zlot z udziałem Alfy Romeo, występującej ponownie w charakterze sponsora motoryzacyjnego. Kontrakt pomiędzy marką, a najbardziej kultowym samochodem historycznych wyścigów, został przedłużony na kolejne trzy lata.
Jak zwykle, w Brescii można będzie zobaczyć kilka cennych samochodów zabytkowych Alfy Romeo, należących do kolekcji FCA Heritage, działu Grupy zajmującego się wspieraniem oraz promocją dziedzictwa włoskich marek FCA. Egzemplarze te na co dzień znajdują się w Muzeum Alfy Romeo „Wehikuł Czasu” w Arese k. Mediolanu. Obok perełek z kolekcji heritage prezentować się będzie również flota złożona z trzydziestu Giulii i Stelvio, oficjalnych samochodów „1000 Miglia” 2019.
„1000 Miglia” jest od ponad 90 lat najwyższym wyrazem zamiłowania do czterech kółek. Został zapoczątkowany w 1927 roku w formie wyścigów ze startem i metą w Brescii, przejazdem do Rzymu i powrotem wzdłuż Półwyspu, pokonując w sumie 1600 km, co równe jest właśnie tysiącu mil (mille miglia).
W 1928 roku, podczas 2. edycji wyścigu, Alfa Romeo zwyciężyła w klasyfikacji indywidualnej i grupowej. Wszystkie osiem samochodów, które wystartowały, dotarło pomyślnie do mety. Alfa Romeo zwyciężyła w zawodach, które odbywały się do 1957 roku aż 11 razy. To rekord, który nigdy nie został pobity i stanowi potwierdzenie nierozerwalnej więzi między dwiema markami cieszącymi się niezwykłą sławą na światowej scenie motoryzacyjnej.
Sukcesy w „1000 Miglia” są jednym z licznych sposobów wyrażenia DNA marki Alfa Romeo, która zbierała laury w najbardziej prestiżowych zawodach sportowych zarówno wczoraj, jak i dziś, począwszy od wyścigów DTM poTarga Florio, nie zapominając o Formule 1. To właśnie marka Alfa Romeo zwyciężyła w pierwszej edycji Grand Prix w 1950 roku z Nino Fariną za kierownicą Alfy Romeo 158. Rok później, Juan Manuel Fangio za kierownicą Alfy Romeo 159 powtórzył ten sukces. Dzisiaj nowe karty w historii niezwykłej legendy zapisuje zespół „Alfa Romeo Racing", który, pod nową nazwą, w sezonie 2019 roku będzie ścigać się bolidem wyposażonym w jednostkę napędową Ferrari.
Bazując na imponującym technicznym dziedzictwie, marka Alfa Romeo zaprezentuje podczas Salonu Samochodowego Genewa 2019 ekscytujące limitowane serie specjalne Giulia Quadrifoglio i Stelvio Quadrifoglio „Alfa Romeo Racing" stanowiące hołd dla legendarnej wyścigowej historii Alfy Romeo i powrotu włoskiego kierowcy rajdowego do Formuły 1, bowiem Antonio Giovinazzi dołączył do zespołu „Alfa Romeo Racing" i będzie partnerem Mistrza Świata Formuły 1 z sezonu 2007, Kimi Räikkönena.
Sekret Alfy Romeo i jej wyjątkowość potwierdzają nie tylko historyczne modele mogące poszczycić się licznymi zwycięstwami w najważniejszych wyścigach, ale także samochody z aktualnej produkcji, jak Stelvio i Giulia, które stanowią nowy wzorzec marki. Stelvio to pierwszy SUV w 109-letniej historii włoskiej marki, który na nowo definiuje zasady w swoim segmencie, wyznaczając nowe standardy w zakresie osiągów, natomiast Giulia to sportowa limuzyna, w której funkcjonalne i dynamiczne piękno łączą się w celu uzyskania niezrównanych osiągów. Modele te należą do oficjalnej floty, którą marka udostępnia organizatorom w charakterze oficjalnych samochodów „Mille Miglia” 2019. To najlepszy sposób, aby podkreślić nierozerwalną więź łączącą Alfy Romeo z przeszłości z tymi z aktualnej produkcji i poznać z bliska modele pełne historii i wyścigowych sukcesów.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 01.03.2019, 16:29 |
Źródło informacji | FCA Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Salonik biznesowy PLL LOT Polonez na lotnisku Chopina w Warszawie zyska zupełnie nowe wnętrze
- 03.07.2024, 13:33
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT
-
Należąca do EIG spółka Pearl Pipelines finalizuje program refinansowania długu uprzywilejowanego o wartości ponad 11 mld USD
Całkowity kapitał zainwestowany w ramach 49% udziałów spółki w Aramco Oil Pipelines sięga ok. 13 mld USD; uzyskane środki zapewniają wsparcie bezpośrednich inwestycji zagranicznych w Królestwie Arabii Saudyjskiej, których kapitał w blisko 65% pochodzi z inwestycji dokonanych poza Królestwem.- 03.07.2024, 12:50
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Image
T-Mobile wprowadza Cyber Know, autorskie rozwiązanie zapobiegające atakom socjotechnicznym
Intensywna cyfryzacja i powszechne korzystanie z, także prywatnych, urządzeń mobilnych w biznesie powoduje, że cyberprzestępcy nieustannie doskonalą swoje techniki ataków. Phishing i smishing, wykorzystujące wiadomości e-mail i SMS do wyłudzania danych, są wciąż jednymi z najczęściej stosowanych metod infiltracji systemów informatycznych. W odpowiedzi na te zagrożenia T-Mobile Polska wprowadza nową usługę - Cyber Know. Usługa ta została stworzona z myślą o podnoszeniu świadomości pracowników i zwiększaniu poziomu bezpieczeństwa w instytucjach oraz w biznesie.- 03.07.2024, 12:46
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: T-Mobile