Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- PAIH informuje:
12 marca we francuskim Cannes rozpoczęło się jedno z najważniejszych wydarzeń sektora nieruchomości na świecie: Międzynarodowe Targi Nieruchomości i Inwestycji MIPIM 2019. Z okazji 30. edycji targów MIPIM 2019 w Pałacu Festiwalowym powstało Stoisko Narodowe Polski przygotowane przez PAIH oraz polskie firmy i regiony. To pierwsza w historii MIPIM wspólna polska ekspozycja prezentująca innowacyjną ofertę dla globalnego rynku nieruchomości. Targi potrwają do piątku 15 marca.
Międzynarodowe Targi Nieruchomości i Inwestycji MIPIM 2019 są jednym z największych i najbardziej prestiżowych wydarzeń sektorowych na świecie. Od trzech dekad impreza odbywa się w Palais des Festivals w Cannes - kojarzonym ze słynnym festiwalem filmowym, czerwonym dywanem i gwiazdami srebrnego ekranu.
– Targi MIPIM przyciągają kluczowe podmioty działające na rynku nieruchomości, w szczególności deweloperów, inwestorów, władze miast i regionów, architektów, firmy z sektora logistyki, grupy hotelowe oraz organizacje branżowe – tłumaczy szef Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Krzysztof Senger, która stoi za organizacją Stoiska Polski na MIPIM.
W zeszłym roku w MIPIM udział wzięło ponad 26 000 uczestników ze 100 krajów, w tym 5400 inwestorów i instytucji finansowych, 4800 developerów, 2000 architektów, 3800 przedstawicieli kadry zarządzającej oraz przedstawiciele 560 miast i regionów. Wydarzenie służy prezentacji nowości oraz debacie na temat światowych trendów branżowych. Polska należy do TOP 10 najliczniej reprezentowanych krajów na targach MIPIM. W 2018 r. w targach udział wzięło ponad 450 miast i firm z Polski.
W 2019 roku MIPIM obchodzi 30. urodziny, a targi mają szczególny charakter. Temat przewodni tegorocznych targów to: "Engaging the Future". Tegoroczny jubileuszowy charakter targów MIPIM jest doskonałą okazją do zwrócenia uwagi zagranicznych liderów sektora real-estate na Polskę. – Prezentowanie pod wspólnym szyldem Stoiska Narodowego firm, a także nowoczesnej oferty miast i regionów sprzyja spozycjonowaniu Polski jako kraju z bogatą paletą innowacyjnych rozwiązań dla nieruchomości - mówi Krzysztof Senger, szef Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.
Polskę na Stoisku Narodowym reprezentują firmy: Seedia, Hyper Poland, architekci ze studiów Forma Capichosa i WWAA, TFI PZU, Związek Szkółkarzy Polskich, a także miasto Lublin oraz Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna. – Ofertę ich wszystkich łączy filozofia smart-city – tłumaczy Senger. Jak przypomina szef PAIH, uczestnicy Stoiska zostali wybrani w drodze zorganizowanego przez PAIH konkursu. Finałowa ósemka uzyskała największą liczbę punktów w ramach ocenianych w postępowaniu kryteriów. Zwracano uwagę m.in. na innowacyjność, atrakcyjność i dopasowanie oferty podmiotu do koncepcji targów MIPIM. Poza Stoiskiem Narodowym Polski dla firm i regionów stworzono również specjalną strefę networkingową.
Polskę na Stoisku Narodowym na MIPIM 2019 reprezentują:
- SEEDiA: producent inteligentnych urządzeń infrastruktury miejskiej, jak ławki, kosze na śmieci, info-kioski czy przystanki, które zasilane są panelami solarnymi;
- Hyper Poland: rozwijająca technologię próżniowej kolei magnetycznej Hyperloop;
- Forma Caprichosa, która przedstawi koncepcyjny obiekt mieszkalny unoszący się na wodzie i zasilany ogniwami fotowoltaicznymi;
- PZU TFI: jeden z wiodących inwestorów z polskim kapitałem działający w obszarze nieruchomości komercyjnych, takich jak powierzchnie magazynowe, biurowe i handlowe;
- Związek Szkółkarzy Polskich: organizacja zrzeszająca producentów wysokiej jakości roślin do aranżacji zieleni wokół nieruchomości, eksportująca produkty do krajów europejskich i Azji;
- Lublin: najprężniej rozwijające się miasto Polski Wschodniej. Podczas MIPIM 2019 Lublin pokaże możliwości inwestycyjne, jakie otwierają się w nowym centrum biznesowym miasta;
- Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna Invest-Park: uznawana za najbardziej atrakcyjną strefę ekonomiczną na świecie dla inwestycji motoryzacyjnych;
- WWAA: pracownia architektoniczna, która na swoim koncie ma m.in. Pawilon Polski na EXPO 2010 w Szanghaju.
Za projekt i wykonanie Stoiska Narodowego Polski odpowiada firma Warsztat Sztuki.
KLUCZOWE PUNKTY POLSKIEGO PROGRAMU NA MIPIM 2019:
12.03.2019 r. DEBATA O INWESTYCJACH
W ramach Dni Polskich na targach MIPIM odbyła się debata ekspercka na temat czynników kształtujących atrakcyjności Polski dla inwestycji zagranicznych. – Inwestycje zagraniczne – zarówno te usługowe, jak i produkcyjne są jednym z kluczowych motorów rozwoju polskiego rynku nieruchomości – tłumaczył Krzysztof Senger podczas debaty.
W roli panelistów wystąpili:
- Tadeusz Kościński - wiceminister przedsiębiorczości i technologii
- Krzysztof Senger - p.o. prezesa Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH)
- Tobias Hemmann - Transacion Lead Daimler Special Real Estate Projects, Daimler
- Monika Rajska-Wolińska - partner w Colliers International Poland
- Marcin Juszczyk - członek Zarządu Capital Park
- Brent Watson - dyrektor zarządzający Goldman Sachs Poland Services
14.03.2019 r. finał konkursu MIPIM Awards z polskim akcentem
Podczas każdej edycji targów MIPIM odbywa się finał konkursu MIPIM Awards, w którym startują projekty z różnych kategorii sektora nieruchomości. Do finału konkursu w kategorii rewitalizacja dostał się projekt budynku CEDET w Warszawie, zrealizowany przez firmę deweloperską Immobel. Za koncepcją architektoniczną stoi zespół AMC Andrzej M. Chłodyński oraz RKW Architectur +. Uroczystość ogłoszenia zwycięzców odbędzie się 14 marca o godz. 18.30 w Grand Auditorium, Palais de Festival.
www.mipim.com
Do zobaczenia w polskim Stoisku Narodowym na MIPIM 2019 w Cannes w dniach 12-15 marca 2019r.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)
kom/ mgost/ wus/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 13.03.2019, 14:56 |
Źródło informacji | PAIH |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |