Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak poinformował Exact Systems (ES), w lutym br. w Centralnej Ewidencji Pojazdów zarejestrowano 43 tys. 764 nowych samochodów osobowych, czyli o 3,9 proc. więcej niż w tym samym miesiącu 2018 r. Podkreślono, że to najlepszy lutowy wynik w ostatnich 10 latach.
Dodano, że "w porównaniu z ubiegłym rokiem zmniejszył się udział diesli (z 22,9 proc. do 21,2 proc.), a zwiększył silników benzynowych (z 71,5 proc. do 73,9 proc.)".
Eksperci ES wskazali, że z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że z salonów w Polsce wyjechało niespełna 1400 hybryd, czyli o 13,6 proc. mniej wobec lutego 2018 r. "Spadek ten częściowo udało się skompensować wyższą dynamiką sprzedaży aut z napędem elektrycznym, których kupiono 151 sztuk, co daje wzrost o 68 proc. w porównaniu do roku 2018" - czytamy w komunikacie.
ES podkreślił, że mimo wejścia w życie w tym roku noweli przepisów leasingowych, nie nastąpił spadek sprzedaży najdroższych pojazdów. "Wbrew obawom, wróciliśmy na ścieżkę wzrostu z 2018 r., gdy segment marek premium rósł szybciej niż średnia rynkowa" - zaznaczył, cytowany w komunikacie, prezes Exact Systems Paweł Gos. Jak dodał, po stagnacji w styczniu powrócił optymizm, głównie dzięki wzrostowi rejestracji rdr marek premium i aut elektrycznych.
"Liczba samochodów marek premium wyniosła 5,8 tys. szt., co oznacza wzrost o 18,2 proc. r/r oraz o 12,2 proc. w porównaniu do stycznia" - podano.
Z informacji ES wynika, że kołem zamachowym rynku pozostają firmy, które stanowią ponad 64 proc. kupujących. Niespełna 36 proc. nabywców to klienci indywidualni. (PAP)
lgs/ amac/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 18.03.2019, 16:41 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |