Pobierz materiał i Publikuj za darmo

„Aż co piąty właściciel obiektu noclegowego planuje inwestycje przed sezonem wiosna-lato – mówi Agnieszka Wirkowska z platformy Noclegi.pl. – Inspiracji do działań szukają w komentarzach, jakie turyści zostawiają w portalach rezerwacyjnych lub bezpośrednio na stronach obiektów. Często też sami prowadzą ankiety dla gości, pytając o to, co warto poprawić i rozwinąć” – wyjaśnia.
Pieniędzy na inwestycje jest sporo, bo w wielu regionach można skorzystać ze środków unijnych, a poza tym minione wakacje i ferie były dla branży bardzo udane.
W co się inwestuje? W dużej mierze w remonty, te mniejsze i generalne, które przyczynią się do podwyższenia standardu, co z kolei daje możliwość uzyskania wyższej ceny za pokój. Ceny noclegów w obiektach nowych lub świeżo odnowionych są średnio o 17% wyższe od tych w starszych budynkach.
Poprawianie stanu tego, co się ma, to jedno – drugie to zwiększenie liczby pokoi w już istniejących obiektach. Rozbudowa lub nowa aranżacja przestrzeni, tak by wzrosła liczba pokoi to rozwiązanie szczególnie opłacalne dla właścicieli obiektów z popularnych, górskich miejscowości, którzy wiedzą, że w sezonie i tak będą mieć pełne obłożenie.
„Pomimo silnej konkurencji najwyraźniej jest się o co pokusić. Znamy przypadek, kiedy w obiekt noclegowy pod Tatrami, przekształcono... siedzibę agencji towarzyskiej” – zdradzają eksperci Noclegi.pl i bez cienia wątpliwości podkreślają, że na rynku jest wciąż sporo miejsca, szczególnie w zakresie apartamentów na wynajem w dużych miastach. Zwracają jednak uwagę, że nowi gracze muszą się liczyć ze sporą konkurencją w postaci firm, które mają od kilku do nawet kilku tysięcy mieszkań.
„Jednak właściciele nie koncentrują się jedynie na zwiększeniu allotmentu. Starają się też poszerzać ofertę. Coraz popularniejsze jest nawiązywanie współpracy z firmami cateringowymi, które dostarczają śniadania, dzięki temu bez własnego zaplecza można oferować opcję Bed and Breakfast” – opowiada Wirkowska. Niekiedy obiekty decydują się na własną kuchnię i uruchomienie restauracji. W opcji half board liczą sobie ekstra 15-20 złotych za osobę za śniadanie i kolejne 20-30 złotych za obiadokolację. Własna restauracja pozwala oferować też atrakcyjne dla wielu turystów pełne wyżywienie, a poza sezonem staje się źródłem dodatkowego dochodu.
Niezwykle popularna i opłacalna dla właścicieli jest rozbudowa obiektu o usługi wellness i SPA. Cena noclegu dla jednej osoby może wówczas wzrosnąć nawet trzykrotnie. Grupa odbiorców się wtedy zmienia, ale chętnych na masaże, saunę czy jacuzzi nie brakuje.
Hotelarze coraz bardziej dbają też o sprzedaż bezpośrednią, dlatego inwestują w stronę www, w płatną reklamę za kliknięcie czy reklamę w mediach społecznościowych. Sporo jest jeszcze do zrobienia.
„Właściciele obiektów ciągle uczą się optymalizować koszty, zarządzać dostępnością czy polityką anulacji – tłumaczy Agnieszka Wirkowska. – Ogromne możliwości otwiera przed nimi połączenie z channel managerami, dzięki czemu obiekty pojawiają się na kilku platformach na raz, a ich właściciele tworzą odrębne oferty, pakiety czy zniżki, korzystając z dodatkowych możliwości promocji”.
Hotelarze wiedzą już, że widoczność w internecie równa się zysk. I wiele się dzieje w tym zakresie. W opinii specjalistów Noclegi.pl wciąż brakuje natomiast ścisłej współpracy hoteli i instytucji kultury oraz centrów rozrywki w miejscowościach wypoczynkowych.
KONTAKT:
Agnieszka Wirkowska
Noclegi.pl
tel. kom. +48 533 501 199
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 18.03.2019, 17:15 |
Źródło informacji | Noclegi.pl |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Qair Polska w 2030 r. będzie oferować odbiorcom w Polsce ponad 5 TWh energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych PAP
Qair Polska sprzedaje zieloną energię elektryczną głównie poprzez umowy corporate PPA, czyli długoterminowe kontrakty na dostawy energii do klientów końcowych. Do końca roku 2027 ma w planie osiągnięcie poziomu 1 GW mocy zainstalowanej w źródłach w Polsce, a w perspektywie do końca roku 2030 aż 3 GW – zapowiada Remigiusz Nowakowski, wiceprezes zarządu Qair Polska.- 18.06.2025, 13:50
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
ERGO Hestia po raz kolejny najlepszym ubezpieczycielem majątkowym dla firm
Brokerzy ubezpieczeniowi ponownie wybrali ERGO Hestię na „Najlepszego ubezpieczyciela majątkowego dla firm”. Jest to już 17. takie wyróżnienie w 34-letniej historii sopockiej firmy. W tym roku, po raz pierwszy, konkurs Fair Play został rozszerzony o dodatkowe kategorie produktowe.- 18.06.2025, 13:27
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: ERGO Hestia
-
Image
ORLEN: po raz pierwszy Polak awansował do ścisłej czołówki w wodnej Formule 1 (F1H2O) PAP
Bolid F1H2O z silnikiem 500 KM rozpędza się na wodzie do 250 km/h, w dwie sekundy przyspiesza do setki, w sześć do 200 km/h, a w zakrętach generuje przeciążenia znane kosmonautom. Bartłomiej Marszałek, pierwszy Polak w historii najbardziej prestiżowego sportu motorowodnego, który w barwach ORLEN startuje od 2020 r., 12 czerwca na jeziorze Żarnowieckim demonstrował zarówno możliwości swojej >>łódki<<, jak i potencjał widowiskowego sportu.- 18.06.2025, 13:25
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ