Newsletter

BIG InfoMonitor: mniej przedsiębiorców skarży się na zatory płatnicze

20.03.2019, 07:53aktualizacja: 20.03.2019, 07:53

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W I kwartale tego roku do 49 proc. spadł odsetek przedsiębiorstw, którym kontrahenci w ostatnich 6 miesiącach opóźnili płatności o ponad 60 dni - wynika z badania o zatorach płatniczych, przeprowadzanego na zlecenie Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor.

Jak wskazano, najkorzystniej sytuacja przedstawia się w przemyśle, gdzie 43 proc. przedsiębiorstw doświadcza kłopotów z nieterminowością kontrahentów, a najsłabiej w budownictwie i transporcie - ponad 60 proc. ma problemy.

O ile jednak co trzecia firma budowlana liczy na poprawę sytuacji, to wśród firm transportowych co czwarta prognozuje, że będzie gorzej - podkreśliło BIG InfoMonitor.

"Udział firm zgłaszających problem faktur nierozliczonych przez odbiorców towarów i usług przez ponad 60 dni spadł w I kwartale br. do 49 proc. W analogicznym okresie 2018 r. było to 53 proc., a w ostatnim kwartale ub.r. nawet 54 proc" - wyliczono.

Autorzy badania wskazują też, że o ile stopniał udział przedsiębiorstw oczekujących co najmniej dwa miesiące na spływ należności, to przybywa firm, które skarżą się, że ich odbiorcy spóźniają płatność w krótszym okresie - o ponad 30 dni.

Obecnie już niemal dwie na trzy firmy mają taki problem – wynika z badania.

BIG zwraca uwagę, że problemy z niesolidnością płatniczą odbiorców towarów i usług nie rozkładają się równomiernie wśród wszystkich przedsiębiorstw.

"Warto zwrócić uwagę, że z najczęściej z przeterminowaniami mają do czynienia firmy, które dostarczają towar czy usługi do większej liczby odbiorców. Te, które mają do 10 kontrahentów doświadczają kłopotów rzadziej" - powiedział PAP prezes BIG InfoMonitor Sławomir Grzelczak. (PAP)

maja/ amac/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 20.03.2019, 07:53
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ