Newsletter

Innowacje – sposobem Allegro na przekonanie Polaków do robienia zakupów w internecie

21.03.2019, 17:48aktualizacja: 21.03.2019, 17:48

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP/Briefing Allegro fot.5
PAP/Briefing Allegro fot.5
Innowacyjne rozwiązania - zarówno dla klientów, m.in. określenie dokładnej daty dostarczenia przesyłki, jak i dla sprzedawców, które ułatwiają prowadzenie biznesu - oto sposób Allegro na przekonywanie Polaków do robienia zakupów w internecie. Choć zakupy w wirtualnym świecie stają się coraz bardziej popularne, polski sektor e-commerce wciąż pozostaje daleko za peletonem w Europie.

Jak powiedział w czwartek Francois Nuyts, prezes Allegro, 9 na 100 zakupów w Polsce to zakupy w sieci, podczas gdy w Wielkiej Brytanii jest ich już 20 na 100 i ten wskaźnik stale wzrasta. „By przekonać Polaków do robienia zakupów online, musimy wprowadzać innowacyjne rozwiązania. Jednym z nich jest Allegro Smart” – powiedział Francois Nuyts.

„Allegro Smart jest naszą najważniejszą innowacją i zamierzamy ją rozwijać. Za 49 zł rocznie klienci mają nieograniczone darmowe dostawy przez cały rok, przewidywalne i szybkie. Kiedy 7 miesięcy temu wprowadzaliśmy ten projekt, usługą objęte było 29 mln produktów; obecnie jest to 46 mln. Pokazuje to, jak szybko Allegro Smart przyciągnął zarówno sprzedawców, jak i klientów” – podkreślił. Od startu projektu klienci zaoszczędzili na kosztach przesyłek ponad 100 mln zł.

„Na Allegro działa ponad 125 tys. polskich firm, które sprzedają swoje produkty na naszej platformie. Robią świetną robotę i naszym zadaniem jest pomagać im w tym” – powiedział prezes Allegro.

Nowym narzędziem dla sprzedawców będzie wprowadzony jeszcze w tym roku panel do analizy prowadzonej sprzedaży „Jakość mojej sprzedaży”. Pozwoli sprzedawcom porównywać się z konkurencją i poprawiać jakość obsługi.

„Allegro oferuje im ogromny wybór. Mamy 102 mln ofert, a każdego dnia ta liczba się zwiększa o 90 tys. nowych produktów” – mówił Francois Nuyts.

Poinformował on również, że Allegro planuje w tym roku wprowadzenie innych innowacji, m.in. wyszukiwania wizualnego, które pozwoli wyszukać produkt na podstawie zdjęcia, które zrobimy telefonem komórkowym. Pojawią się także dalsze oferty kredytowe, zarówno dla sprzedających – na rozwijanie działalności - jak i dla kupujących, w tym płatności odroczone nawet o 30 dni. Obecnie Allegro oferuje już produkty finansowe tj. leasing czy kredyt odnawialny. Inne nowości to pełne śledzenie przesyłki z gwarantowanym czasem dostawy, dostawa tego samego dnia lub następnego (w wybranych lokalizacjach), a także kontakt telefoniczny z konsultantem.

„Rok 2018 był udany dla całego polskiego handlu detalicznego, również dla branży e-commerce. Szacuje się, że sprzedaż detaliczna w 2019 zwiększy się o 5,7%, a sprzedaż na rynku e-commerce – o 13,3%. W ciągu roku liczba nowych firm sprzedających produkty za pośrednictwem platformy Allegro wzrosła o 16 tys. do 125 tys. Spowodowało to imponujący wzrost liczby dostępnych ofert – z 70 mln do 102 mln (styczeń 2018 r. w porównaniu z lutym 2019 r.).Był to ekscytujący rok, ale 2019 będzie jeszcze lepszy” – oświadczył w rozmowie z PAP prezes Allegro.

Allegro to jedna z największych firm handlowych w Europie. W serwisie zarejestrowanych jest 21 mln kont, codziennie klienci kupują na platformie ponad 1,2 mln produktów.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 21.03.2019, 17:48
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ