Newsletter

Morawiecki: internacjonalizacja to szansa dla polskich małych i średnich firm

23.03.2019, 11:27aktualizacja: 23.03.2019, 11:27

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Internacjonalizacja to jest szansa dla małych i średnich firm, aby wyszły poza granice Polski - mówił w sobotę premier Mateusz Morawiecki podczas otwarcia wrocławskiego Centrum Obsługi Przedsiębiorców.

"Polskie przedsiębiorstwa są trochę jeszcze za małe na cały świat, ale już często za duże na Polskę, już często opanowują swoje nisze w ramach poszczególnych regionów Polski i są zdolne do eksportu. I polskie małe i średnie firmy właśnie tego potrzebują - internacjonalizacji" - powiedział w sobotę rano premier Morawiecki podczas uroczystości otwarcia Centrum Obsługi Przedsiębiorców we Wrocławiu.

Jak tłumaczył, internacjonalizacja "to jest szansa dla małych i średnich firm wyjścia poza granicę Polski, podbijania zwłaszcza rynku europejskiego, ale oczywiście nie tylko".

Morawiecki podkreślił, że w Brukseli "bardzo wyraźnie widać wyraźnie widać, jak wszystkie kraje członkowskie walczą o swoje interesy". Interesy państw Europy Środkowej znajdujących się w UE łączy jednak - jak zaznaczył - wspólny mianownik.

"Otóż my nie mamy wielkich globalnych przedsiębiorstw, czempionów na skalę międzynarodową. My, według kryteriów międzynarodowych, mamy tylko małe i średnie przedsiębiorstwa. Więc upominając się o nie - a właściwie nie ma Rady Europejskiej w Brukseli, podczas której bym tego nie robił - jednocześnie też upominamy się o przedsiębiorstwa polskie, o przedsiębiorców polskich, o możliwości wejścia na rynek europejski. Bo to jest dla nas ogromna szansa, żebyśmy tworząc tutaj podstawę, fundament działania w Polsce, wychodzili na Europę" - stwierdził. (PAP)

autorki: Katarzyna Florencka, Agata Tomczyńska

kflo/ ato/ wj/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 23.03.2019, 11:27
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ