Newsletter

Skyworth publikuje pierwsze sprawozdanie finansowe po dostosowaniu kalendarza obrotowego

08.04.2019, 12:10aktualizacja: 08.04.2019, 12:10

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Zyski netto wyniosły 553 miliony juanów (około 82,3 miliony dolarów), a marża zysku brutto wzrosła do 18,7%, przy zwiększeniu inwestycji w badania i rozwój o 18%.

SHENZHEN, Chiny, 8 kwietnia 2019 r. /PRNewswire/ -- Dnia 29 marca firma Skyworth opublikowała raport z wynikami za okres dziewięciu miesięcy do 31 grudnia 2018 r., zwany okresem sprawozdawczym. Jest to pierwsze sprawozdanie finansowe firmy po dostosowaniu kalendarza obrotowego.

Zgodnie z opublikowanym sprawozdaniem finansowym grupa zanotowała obrót na poziomie 30,192 miliarda juanów (około 4,49 miliarda USD) w okresie sprawozdawczym. Całkowita marża zysku brutto wzrosła do 18,7%, a zysk netto wyniósł 553 miliony juanów (około 82,3 miliony dolarów), co stanowi wzrost o 10,8% w porównaniu do 499 milionów juanów (około 74,3%) w tym samym okresie w roku poprzednim.

Sprawozdanie finansowe obejmuje także nieaudytowane wyniki finansowe za okres 12 miesięcy między 1 stycznia a 31 grudnia 2018 r. Dane wykazują, że firma Skyworth zanotowała w tym okresie całkowity obrót na poziomie 39,271 miliarda juanów (około 5,84 miliardy dolarów), co stanowi nieznaczny wzrost w skali roku o 0,1%. Marża zysku brutto wzrosła do 18,5% z 16,9% w roku ubiegłym. Grupa odnotowała dwucyfrowy wzrost w poziomie sprzedaży telewizorów w Chinach kontynentalnych. Zainwestowała także 1,688 miliarda juanów (około 251 milionów USD) czyli o 18% więcej w porównaniu do roku ubiegłego w badania i rozwój różnorodnych wysokiej jakości produktów inteligentnych zwiększających konkurencyjność. Na skalę ogólną grupa usprawniła wydajność operacyjną.

Patrząc wstecz na miniony rok, firma Skyworth dostosowała portfel telewizorów kolorowych i wprowadziła kilka zróżnicowanych produktów, w tym serie MAXTV i OLED, które skupiają się głównie na wrażeniach użytkownika. Ponadto firma przeniosła główne wysiłki na telewizory o wielkości 55 cali i większe. Tymczasem grupa zacieśniła współpracę z głównymi klientami na rynkach zagranicznych, jednocześnie podnosząc poziom konkurencyjności usług i produktów, co przełożyło się na wzrost w marży zysku brutto w porównaniu do roku ubiegłego. Grupa sprzedała 15,316 milionów telewizorów na całym świecie, docierając do ponad 36 milionów aktywnych użytkowników telewizorów inteligentnych, a średnia liczba aktywnych użytkowników każdego dnia przekroczyła 13,65 miliona.

Działalność przystawek STB ciągle znacząco przyczynia się do wzrostu marży zysku brutto firmy przez zwiększanie proporcji sprzedaży produktów o wysokiej wartości dodanej. Jednocześnie grupa dużo zainwestowała w badania i rozwój nowych serii produktów w ekosystemie Android i nawiązała współpracę strategiczną z Google, Netflix i innymi dostawcami treści.

W trakcie okresu sprawozdawczego przychody firmy ze sprzedaży małych produktów elektrycznych sięgnęły 2,788 miliarda juanów (około 415 milionów dolarów) w Chinach kontynentalnych, co stanowi wzrost o 2,2% w porównaniu do roku ubiegłego. Natomiast sprzedaż zagraniczna podskoczyła o 60,7% do 784 milionów juanów (około 117 milionów dolarów).

Grupa obecnie prowadzi działalność na całym świecie, w tym w Chinach kontynentalnych i innych regionach w Azji, a także w Afryce, Europie i Stanach Zjednoczonych. Wśród tych obszarów to Chiny kontynentalne są głównym rynkiem firmy, a rynek bliskowschodni i afrykański charakteryzują się szybkim wzrostem.

Korzystając ze sprzyjających przepisów rządu chińskiego, które wspierają rozwój branży wideo UHD i początek pierwszego etapu wdrażania łączności 5G, Skyworth Group planuje przyspieszyć kompleksową integrację sprzętu, oprogramowania, systemów, treści i usług, a także wzmocnić integrację głównych zasobów wspierających łańcuch produkcyjny upstream i downstream. Zasoby te są niezbędnym elementem branży ekosystemu inteligentnych sprzętów domowych. Dzięki temu firma zamierza wprowadzić branżę artykułów gospodarstwa domowego w nowy, ważny etap wzrostu i rozwoju.

Źródło: Skyworth

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 08.04.2019, 12:10
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii