Newsletter

PwC: drugi kwartał z rzędu bez debiutu na rynku głównym GPW

09.04.2019, 13:14aktualizacja: 09.04.2019, 13:14

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Na warszawskim parkiecie w pierwszym kwartale odnotowano trzy pierwotne oferty publiczne (IPO), wszystkie na alternatywnym rynku NewConnect. To już drugi kwartał z rzędu bez debiutu na rynku głównym GPW – wynika z raportu "IPO Watch Europe" firmy PwC.

Jak przypomina PwC ostatnim IPO na rynku głównym warszawskiego parkietu był debiut spółki Silvair, który miał miejsce w lipcu 2018 roku.

PwC informuje, że łączna wartość przeprowadzonych ofert na GPW wyniosła 3 mln euro, to o 21 mln euro mniej wobec analogicznego okresu ubiegłego roku.

Największym debiutem na GPW w Warszawie w pierwszym kwartale 2019 roku okazała się oferta spółki technologicznej QuarticOn o wartości 1,8 mln euro. Pozostałymi debiutami było IPO spółki 4Mass reprezentującej branżę kosmetyczną (oferta o wartości 0,8 mln euro) oraz debiut producenta gier komputerowych ECC GAMES (oferta o wartości 0,3 mln euro).

"Niska aktywność na warszawskim parkiecie w pierwszym kwartale roku nie jest specjalnie zaskakująca – tradycyjnie jest to najspokojniejszy okres w roku jeśli chodzi o napływ nowych debiutantów. Martwi natomiast brak emitentów na rynku głównym (nie licząc przenosin z NewConnect spółek XTPL oraz Datawalk), a jeszcze bardziej – bardzo krótka lista spółek, których zapowiedzi wskazują na możliwy debiut w kolejnych miesiącach 2019 r." - powiedział cytowany w komunikacie Bartosz Margol, dyrektor w zespole ds. rynków kapitałowych PwC. (PAP)

pif/ je/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 09.04.2019, 13:14
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ