Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak poinformowała PAP Ewa Kubaczyk z PIT, "według danych multiagenta travelplanet.pl, w tym roku liczba rezerwacji wyjazdów w okresie wielkanocnym wzrosła niemal o 30 proc.". Jej zdaniem jednym z powodów tego wzrostu jest zapewne niesłabnąca moda na podróżowanie i rosnąca popularność wyjazdów świątecznych, które to trendy już od kilku lat powodują stały wzrost liczby turystów, zarówno jeśli chodzi o wyjazdy zagraniczne, jak i krajowe.
"Z drugiej strony znaczenie ma na pewno cena wyjazdu, która w porównaniu z długim weekendem majowym może być o kilkaset złotych niższa" - wskazała.
Kubaczyk zwróciła uwagę, że większość Polaków nadal spędza Wielkanoc w tradycyjny sposób - w domu z najbliższymi lub odwiedzając rodzinę. "Z ubiegłorocznego badania Barometr Providenta wynika, że tylko 2 proc. planuje w tym czasie wyjazd wypoczynkowy. Liczba tych, którzy podczas Wielkanocy decydują się na wakacje, jest jednak z roku na rok coraz większa, dlatego biura turystyczne poszerzają ofertę wyjazdów wiosennych" - podała.
Według PIT najpopularniejszymi polskimi kierunkami wyjazdów świątecznych pozostają góry i morze, za nimi plasują się Mazury. "Należy jednak pamiętać, że często o wyborze konkretnego miejsca i hotelu decyduje oferta pakietów wielkanocnych, skierowanych do całych rodzin z bogatą paletą atrakcji. W ofercie znaleźć można - poza śniadaniem wielkanocnym - warsztaty malowania pisanek, wypiekania babek, przygotowywanie koszyków wielkanocnych, przejazd bryczką ze święconką i wiele innych typowych dla świąt wielkanocnych tradycji" - dodała Kubaczyk. (PAP)
lgs/ maja/ mmu/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 21.04.2019, 13:32 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |