Newsletter

LOT Cargo stara się o certyfikat CEIV Pharma i wprowadza digitalizację weryfikacji materiałów uznawanych za niebezpieczne

29.04.2019, 18:03aktualizacja: 29.04.2019, 18:03

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP/M. Kmieciński
PAP/M. Kmieciński
Polskie Linie Lotnicze LOT rozpoczęły starania o uzyskanie certyfikatu CEIV Pharma, który umożliwi temu przewoźnikowi transport leków i wartościowych produktów farmaceutycznych w najwyższym światowym standardzie. Już z końcem października otworzy to PLL LOT drzwi do rynku o szacowanej rocznej wartości co najmniej 100 mln zł. Dodatkowo LOT, jako pierwsza linia lotnicza w Europie Środkowej, uruchomił proces cyfrowej akceptacji i weryfikacji materiałów niebezpiecznych.

W 2018 r. PLL LOT przewiozły ponad 50 tys. ton cargo i poczty, To 20-procentowy wzrost w stosunku do 2017 r., ale również najlepszy wyniki w 90-letniej historii przewoźnika.

„Wyniki LOT Cargo są bardzo dobre. Mamy w tej chwili jeden z najlepszych samolotów długodystansowych, gdzie dolny pokład stanowi nie mniej ważny element rozwoju biznesu, jak górny. Konstrukcja Boeingów 787 Dreamlinerów sprzyja zachowaniu optymalnych proporcji w modelu biznesowym z zysków z biletów i zysków z ładunków przewożonych na dolnym pokładzie” – oświadczył podczas konferencji prasowej Michał Grochowski, dyrektor LOT.

Jak powiedział dyrektor Grochowski, uzyskanie certyfikatu Centre of Excellence Independent Validators Pharma IATA, potwierdzi kompetencje przewoźnika w zakresie w najwyższych możliwych standardów umiejętności przewożenia farmaceutyków, zgodnie z warunkami Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych IATA.

„Producenci specjalistycznych produktów farmaceutycznych o dużej wartości chcą mieć pewność, że ich towary będą transportowane w odpowiednich warunkach i na żadnym etapie transportu nie nastąpi nieoczekiwana sytuacja. Certyfikat CEIV Pharma będzie dowodem na to, że spełniamy takie ściśle określone warunki” – dodał.

„Jest to wyraz naszych dążeń do tego, by mieć najnowocześniejsze, najskuteczniejsze i najkorzystniejsze dla naszych klientów rozwiązania. LOT Cargo dynamicznie się rozwija i stawia na rozwiązania innowacyjne, które nie tylko ułatwiają procedury, ale gwarantują bezpieczeństwo i pełną zgodność z przepisami” – powiedział dyrektor LOT Cargo Michał Grochowski.

Ze względu na to, że produkty farmaceutyczne najczęściej są transportowane w temperaturze od 2 do 8 st. C., LOT Cargo musi takie warunki zapewnić na całej trasie przewozu. Certyfikacja obejmuje również pracowników. Personel spółki musi odbyć szkolenia nie tylko w zakresie procedur handlingowych (bezpośredniego fizycznego kontaktu z towarami), ale również w zakresie przygotowywania i procedowania dokumentów.

Proces certyfikacji polega na serii szkoleń i audytów pracowników, którzy obsługują loty towarowe, a także na właściwym dostosowaniu lotniska do określonych wymogów. Certyfikacji podlegają jednocześnie partnerzy LOT Cargo, m.in. firmy truckingowe.

Obecnie LOT Cargo oferuje transport produktów farmaceutycznych, jednak niektórzy producenci tego typu wyrobów, szczególnie tych o bardzo dużej wartości, wolą powierzyć swoje towary certyfikowanym lotniskom. Według danych IATA, rynek przewozów farmaceutycznych sięga wartości 13,4 mld dol.

Obecny na konferencji Frederic Leger, dyrektor IATA ds. lotnisk, przewozu pasażerów, towarów i bezpieczeństwa, ocenił, że LOT Cargo zmierza w stronę pozycji lidera na rynku w tej części Europy. „Polska jest bardzo istotnym krajem, w którym przewozi się towary specjalistyczne - faramceutyki. Polska zajmuje 25 pozycję wśród krajów na całym świecie pod tym względem. Jest to więc znaczący rynek dla tego typu przewozów” – mówił Frederic Leger.

Podkreślił, że wypracowane przez IATA standardy przewozu towarów specjalistycznych są ważne ze względu na to, iż bardzo dużo produktów farmaceutycznych musi być przewożonych w określonych warunkach. „Cały proces transportu, od producenta, do odbiorców, którymi wszyscy jesteśmy, musi odbywać się w stale określonej temperaturze, zwykle 2-8 st. C. Wyobraźmy sobie, że takie produkty są przechowywane w wyższej temperaturze niż ściśle określona, np. przez kilka godzin są przechowywane w temp. 40 st. C. Myślę, że nikt nie byłby gotowy podać komuś lub samemu przyjąć takiej szczepionki” – mówił.

Frederic Leger pogratulował również LOT Cargo wdrożenia narzędzia DG AutoCheck służącego digitalizowanej akceptacji i weryfikacji materiałów niebezpiecznych przewożonych przez LOT Cargo. „To cyfrowe rozwiązanie, które dodatkowo podniesie bezpieczeństwo przewozu również pasażerskiego. Cieszę się, że LOT Cargo to pierwszy przewoźnik, który zdecydował się wprowadzić takie rozwiązanie” – podkreślił.

Zasięg LOT Cargo obejmuje najważniejsze miasta w Europie, a także USA i Kanadę, ale dzięki umowom zawartym z innymi liniami lotniczymi i przewoźnikami cargo, spółka jest w stanie przesłać towar z każdego miejsca na świecie.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 29.04.2019, 18:03
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ