Pobierz materiał i Publikuj za darmo
"Wyniki I kwartału to dowód realizacji przyjętej i ogłoszonej przez nas strategii na lata 2017-2020" - mówi cytowany w komunikacie spółki prezes PZU SA. "Wypracowaliśmy rekordowy przypis składki w tym kwartale, równocześnie znacząco zwiększając wynik netto. Należy szczególnie podkreślić bardzo duże wzrosty w obszarze inwestycji, gdzie wynik jest wyższy o ponad 50 proc., a także 46-proc. wzrost liczby klientów w obszarze ubezpieczeń zdrowotnych. Pokazuje to, że Grupa PZU ma solidne fundamenty i bardzo dobre perspektywy na cały 2019 r." - zaznaczył.
Spółka poinformowała we wtorek, że zysk netto przypisany właścicielom jednostki dominującej grupy PZU w pierwszym kwartale 2019 roku wzrósł do 747 mln zł z 627 mln zł rok wcześniej - podała spółka w raporcie. Zysk okazał się 9 proc. powyżej oczekiwań rynku, który spodziewał się, że wyniesie on 684,4 mln zł.
Składka przypisana brutto grupy w I kwartale 2019 roku wzrosła do 5.901 mln zł z 5.831 mln zł rok wcześniej. Składka okazała się zgodna z oczekiwaniami analityków, którzy liczyli, że wyniesie ona 5.949,6 mln zł (w przedziale oczekiwań 5.889,2 - 6.039 mln zł).
Dochody z działalności inwestycyjnej (bez uwzględnienia kosztów odsetkowych) w I kwartale 2019 roku wyniosły 2.496 mln zł, czyli były 7 proc. wyższe niż zakładał konsensus na poziomie 2.335,4 mln zł (w przedziale oczekiwań 2.190 - 2.493 mln zł).
Jak informuje Surówka, oprócz działań skupionych na rentownym wzroście i budowie wartości grupy dla akcjonariuszy, w I kwartale tego roku konsekwentnie realizowane były projekty z obszarów innowacji i nowych technologii.(PAP)
je/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 14.05.2019, 19:17 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |