Newsletter

Zdrowie i styl życia

Alfa Romeo i rosnące emocje: 15 maja ruszył 1000 Miglia 2019

16.05.2019, 17:31aktualizacja: 16.05.2019, 17:31

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Kontrole techniczne (2)
Kontrole techniczne (2)
Z Brescii wyruszył wyścig 1000 Miglia. Na czele grupy znalazła się Alfa Romeo 1900 Sport Spider z 1954 roku, z numerem startowym 1000. Na starcie obecny również Antonio Giovinazzi – włoski kierowca ze stajni "Alfa Romeo Racing". Była to także okazja do zaprezentowania nowych serii specjalnych w limitowanej edycji Giulii i Stelvio Quadrifoglio "Alfa Romeo Racing".

Udział w wyścigu 1000 Miglia od ponad 90 lat jest najwyższym wyrazem zamiłowania do czterech kółek, a Alfa Romeo właśnie na 1000 Miglia zapisała najpiękniejsze strony swej historii, poprzez niezapomniane zwycięstwa i rekordy, nigdy nie pobite. Do marki z logo węża należy bowiem rekord 11 zwycięstw, w tym 7 z rzędu, od 1932 do 1938 roku, a wszystkie najważniejsze modele odcisnęły swoje piętno w tym wielkim klasyku wyścigów.

W tym roku Alfa Romeo, Automotive Global Partner, najsilniej reprezentowana marka przyjechała do Brescii wraz z cennymi samochodami należącymi do Muzeum Alfy Romeo. Nie mogło też zabraknąć tego, co najlepsze w aktualnej produkcji – prawdziwej wizytówki doskonałości marki, reprezentowanej przez serie specjalne w limitowanej edycji Giulii i Stelvio Quadrifoglio "Alfa Romeo Racing", debiutujących na drodze, oraz przez samochody z oficjalnego konwoju.

Godzina 14.30: start pierwszego samochodu

Kilka minut wcześniej karawana opuściła viale Venezia i ruszył 1000 Miglia 2019. Na czele grupy znalazła się Alfa Romeo 1900 Sport Spider z 1954 roku, z numerem startowym 1000. Z numerem 59 zaprezentowała się Alfa Romeo 6C 1500 SS z 1928 roku, prowadzona przez Giovanniego Moceriego z pilotem Danielem Bonettim. Celem tej doświadczonej załogi była poprawa drugiego miejsca z 2018 roku. Rok temu załodze zabrakło zaledwie ośmiu punktów by stanąć na najwyższym szczeblu na podium. W zeszłorocznym wyściguzwyciężyła Alfa Romeo 6C 1500 GS Testa Fissa.. Trio oficjalnych samochodów Alfy Romeo zamyka Alfa Romeo 1900 Super Sprint z numerem 237. Za jej kierownicą zasiadają PriscaTaruffi i Savina Confaloni, które walczą również o prestiżowy Puchar Kobiet.

Uściski pasjonatów zabytkowych i współczesnych modeli Alfy Romeo

Samochody, które już od wczoraj zachwycają uczestników i fanów, roztaczając ekscytujący i magnetyczny dźwięk warczących silników, kierują się na południowy wschód w stronę Desenzano, towarzysząc całemu orszakowi aż do Milano Marittima . Kontrole techniczne były tradycyjnym, braterskim punktem zbornym załóg pochodzących z całego świata. W Brescii wszyscy poczuli się jak starzy przyjaciele, gotowi do zmagań i wspominania poprzednich edycji zanim wtopili się w tłum zgromadzony na Piazza della Vittoria, by oglądać plombowanie.

Jest to dwufazowa kontrola: pierwsza to kontrola załogi pod kątem posiadanych licencji, certyfikatów i prawa jazdy, druga to kontrola analityczna pod kątem technicznym samochodów. Zwieńczeniem procesu jest zaplombowanie samochodów przed startem, co świadczy o odbytej kontroli, czyli zgodności samochodu z dokumentami, a przede wszystkim jest zielonym światłem do udziału w wyścigach. Plombowanie samochodów przed startem jest jednym z momentów, w którym fani mogą z bliska podziwiać startujące w wyścigach samochody zabytkowe.

"Alfa Romeo Racing": Antonio Giovinazzi za kierownicą Giulii Quadrifoglio

Jest to również okazja, by podziwiać niepowtarzalny urok samochodów Alfy Romeo. Ten sam roztaczający się wdzięk emanuje z samochodów zabytkowych, jak i nowoczesnych aut z oficjalnego konwoju.

Obecność Antonio Giovinazziego wzbudziła ogromny entuzjazm, włoski kierowca ze stajni "Alfa Romeo Racing" wyruszył wraz ze szpalerem aut, zasiadając za kierownicą Alfy Romeo Giulii ze specjalnej, limitowanej edycji "Alfa Romeo Racing". Seria specjalna obejmuje modele Giulia oraz Stelvio Quadrifoglio i świętuje udział oraz coraz większe zaangażowanie Alfy Romeo w Mistrzostwa Świata Formuły 1 wraz firmą Sauber.

W tych wyjątkowych samochodach, z ekskluzywnym kolorem nadwozia, który jest wyrazem hołdu dla bolidu Alfa Romeo Racing C38, zestawione są niepowtarzalne, stylowe detale. Ekskluzywne elementy wyposażenia: silnik 2.9 V6 Bi-Turbo, który dzięki specjalnemu tuningowi wykonanemu ad hoc przez inżynierów Alfy Romeo ma zwiększoną o 20 KM moc, a zastosowanie tytanowego układ wydechowego, układu hamulcowego z karbonowo–ceramicznymi tarczami oraz siedzeń Sparco z konstrukcją z włókna węglowego, daje znaczące ograniczenie masy w porównaniu do wersji z regularnej produkcji.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 16.05.2019, 17:31
Źródło informacji FCA Polska
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii