Newsletter

1000 Miglia 2019: drugi etap prowadzi do Rzymu

20.05.2019, 12:22aktualizacja: 20.05.2019, 12:22

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Kolumna samochodów Mille Miglia podążyła w dół „włoskiego buta" z Milano Marittima do Rzymu, będącego półmetkiem wyścigu. Na czele klasyfikacji wciąż trwa pojedynek Alfa Romeo pomiędzy zespołami Vesco-Guerini i Moceri-Bonetti.

Zanim nad Morzem Adriatyckim wzeszło zamglone słońce, karawana samochodów ruszyła już w drogę. Pogoda była sprzyjająca, a zmęczenie nie dało się jeszcze we znaki – idealne warunki, by dotrzeć do Rzymu będącego półmetkiem wyścigu 1000 Miglia. Rzut oka na roadbook przypomina, że kilometrów nie jest dużo (571 km), ale wymagana średnia prędkość jest niewielka – kierowcy spędzili wiele godzin za kierownicą, od wschodu do zachodu słońca. Jednak ekscytujące piękno słońca zachodzącego nad Wiecznym Miastem było wystarczającą nagrodą za długi, męczący dzień.

Entuzjazm publiczności i moc silnika 2.9 V6 Bi-Turbo Alfy Romeo

Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu, a wzdłuż trasy przejazdu wyścigu 1000 Miglia entuzjazm publiczności nie przestaje zaskakiwać. Przejazd samochodów jest długo oczekiwany, wzbudza ekscytację i radosną atmosferę o każdej porze dnia – karawana przejeżdża ulicami kolejnych średniowiecznych miasteczek, a mieszkańcy zatrzymują się, aby podziwiać je z zachwytem lub czasami nawet, na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną, proszą kierowców o mocniejsze wciśnięcie pedału gazu, aby usłyszeć ryk silnika uwielbiany przez widzów. W tym roku dotyczy to nie tylko zabytkowej kolekcji, ale także oficjalnego konwoju złożonego z Alfy Romeo Giulia i Alfy Romeo Stelvio, także w wersji Quadrifoglio oraz z serii specjalnej „Alfa Romeo Racing”. Podczas gdy nadwozie inspirowane bolidem C38 ścigającym się w Formule 1 zostało uwiecznione na tysiącach smartfonów i aparatów fotograficznych, ryk silnika Bi-Turbo 2.9 V6 ekscytował i zachwycał nawet mniej zorientowaną publiczność.

Kreatywność i piękno średniowiecznych miasteczek i czterech kół

Aktywny udział znajduje najlepszy wyraz na skrzyżowaniach i rondach, gdzie grupy zebranych osób chętnie udzielają wskazówek drogowych dotyczących trasy, która jest zresztą świetnie oznakowana, chcąc jak gdyby bardziej zaangażować się w imprezę, której trasa co roku przebiega przez urokliwe miejsca. Jak nie wpaść w zachwyt w Urbino, jednym z najważniejszych ośrodków kultury renesansu w Italii? Czasu było niewiele, ale nie ma czego żałować, ponieważ po przejechaniu Urbino rozpoczyna się czwarty odcinek i wyścig dociera do Corinaldo, jednego z najpiękniejszych włoskich miasteczek, i Fabriano, wpisanego na listę miast kreatywnych UNESCO. Kreatywność będąca włoskim dziedzictwem narodowym wyraża się również w samochodach Alfy Romeo, zarówno zabytkowych, jak i współczesnych, przejeżdżających przez Via Cavour, aby dotrzeć na Piazza Garibaldi.

Magia 1000 Miglia

W Umbrii, jak zwykle, dominowało piękno natury: minąwszy Asyż, kierowcy mogli podziwiać zieleń okolicy i wsłuchać się w ciszę przerywaną jedynie delikatnym szelestem liści i rykiem silników. Należy przestrzegać ustalonego czasu, lecz nie przeszkadza to uczestnikom cieszyć się widokami i podziwiać piękno roztaczającego się krajobrazu. Karawana mija Todi i przed zachodem słońca dociera do Terni. O zmierzchu przychodzi kolej na Lacjum: szósty odcinek przewiduje przejazd przez Rieti i dotarcie do Rzymu. Na drogach panuje ruch, ale policja i straż miejska cierpliwie kierują ruchem i służą pomocą.

Wyścig 1000 Miglia to wielka impreza dla wszystkich, a praca w nadgodzinach jest wykonywana z uśmiechem. W końcu, nie codziennie w Parku Villa Borghese odbywa się parada Alf Romeo 6C 1500 SS z 1928 roku, 1900 SS z 1956 roku i 1900 Sport Spider z 1954 roku: kolejna magia 1000 Miglia.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 20.05.2019, 12:22
Źródło informacji FCA Polska
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii