Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W wyścigu udział wzięły 44 samochody, w tym samochody należące do osób prywatnych i samochody będące własnością Muzeum Alfy Romeo oraz imponująca flota samochodów z bieżącej produkcji, stanowiących oficjalny konwój wyścigu. Zresztą, legendarny wyścig, który był określany przez Enzo Ferrari mianem „najpiękniejszego podróżującego muzeum”, stanowi idealne tło dla podkreślenia niezrównanej historii Alfy Romeo i jej przyszłości, marki, która nie zapomina nigdy o wspaniałej przeszłości.
Alfa Romeo Giulia z nadwoziem w nowym kolorze ochry
Każdy z modeli marki z logo z herbem Mediolanu i wężem rodu Viscontich kryje w sobie prawdziwego ducha Alfy Romeo, na którego składa się pięć elementów, czyniących z niej jedną z najbardziej pożądanych marek na scenie motoryzacyjnej. Należą do nich: wyraźnie włoska stylistyka, innowacyjne, najnowocześniejsze silniki; doskonały rozkład masy; unikalne rozwiązania techniczne oraz znakomity stosunek mocy do masy. Ponadto, stylistyka samochodów przedstawia również wyraźne odniesienia i stanowi hołd dla ponadczasowych linii modeli Alfy Romeo, które odnosiły największe sukcesy, począwszy od charakterystycznej czterolistnej koniczyny i emblematów już kultowych i rozpoznawalnych na pierwszy rzut oka. Jedną z reinterpretacji elementów historycznych według współczesnego klucza jest nadwozie w kolorze ochry, które zachwyciło fanów na starcie1000 Miglia 2019.
W Brescii, publiczność mogła podziwiać Alfę Romeo Giulia w tym wyjątkowym kolorze, który pojawił się u jej poprzedników oraz w innych modelach w latach 60. i 70. Odcień ten wyjątkowo podkreśla bardzo krótkie zwisy i długą maskę silnika Alfy Romeo Giulia, cofniętą kabinę pasażerską „wspartą” na kołach oraz tylne, muskularne błotniki. Połączenie napiętych linii i eleganckich, dynamicznych proporcji było ucztą dla oczu fanów obecnych na linii startu.
Pierwsze wciśnięcie gazu w Brescii
O godz. 14:30, 15 maja 2019 z Viale Venezia wystartował pierwszy samochód. W pół godziny wyścig dotarł nad Jezioro Garda, gdzie odbyły się pierwsze próby czasowe i kontrole pieczęci.
Trasę prowadzącą do mety tego etapu w Cervia-Milano Marittima przerywały kontrole czasowe i sprawdzanie pieczątek. Każdy zawodnik otrzymał na starcie stempel, który musiał zostać podbity o określonych godzinach w zależności od danego numeru startowego. W miarę jak toczyły się zawody, pozornie skomplikowany system, stał się coraz bardziej naturalny. Wzdłuż trasy ustalonej przez roadbooka zaplanowane były próby czasowe. Odcinki, które należy pokonać w określonym czasie, przy określonej średniej prędkości. Co cieszy bardziej, sama prędkość czy regularność przejazdów? To pytanie pozostaje bez odpowiedzi, zdania są podzielone, ale już na starcie zawodów wszystkich kierowców łączy wola zwycięstwa.
Pocztówki z włoskim pięknem
Jedną z tajemnic sukcesu już prawie stuletniego wyścigu 1000 Miglia jest to, że te wspaniałe dzieła sztuki na czterech kołach idealnie pasują do pięknych krajobrazów i dróg, często znajdujących się poza utartymi ścieżkami. Zamiast autostradami zapełnionymi kierowcami spieszącymi się do pracy czy turystami, trasa wyścigu przebiega drogami krajowymi, regionalnymi i prowincjonalnymi, podróżując po których uczestnicy mogą delektować się pięknymi włoskimi widokami i w pełni docenić przysłowiową przyjemność czerpaną z jazdy samochodami Alfa Romeo. Moc silników Stelvio Quadrifoglio i Giulii Quadrifoglio ze znaczkiem „Alfa Romeo Racing” zakłóciła chwilowo wiejską ciszę panującą w eleganckich ogrodach różanych Parco Giardino Sigurta w Valeggio.
Następnie trasa wyścigu prowadziła do Mantui, miejskiego „muzeum”, które tym razem powitało „podróżujące muzeum”, a następnie biegła wzdłuż granicy między regionami Lombardii i Veneto, nad brzegiem rzeki Po, w słonecznej, choć nieco chłodnej aurze. Samochody dotarły do Ferrary, gdy słońce zaczęło już zachodzić za horyzontem. Ulice były zatłoczone, a gdy zbliżał się wieczór, coraz więcej ludzi gromadziło się na chodnikach, by obserwować i podziwiać samochody zmierzające do Castello Estense. Od Comacchio, w kierunku południowym, trasa prowadziła przez szereg nadmorskich miejscowości. Kolorowy zachód słońca zastał wyścig w miejscowości słynącej z bocianów w pobliżu Fosse Ghiaia, a ostatni już odcinek prowadził w kierunku Rawenny.
Bezgraniczna, uniwersalna pasja kierowała zmęczonymi już przecież załogami i nastała noc, kiedy pierwszy samochód minął Parco della Salina w Cervii i dotarł wreszcie do Milano Marittima. Jednak 1000 Miglia nie odpoczywa nigdy, nawet w cieniu sosnowych lasów – podczas gdy kierowcy i piloci relaksowali się i jedli kolację, wiedząc, że mają przed sobą tylko kilka godzin snu, mechanicy zaczęli swoją pracę, sprawdzając samochody. Wspaniały widok, połączenie ciężkiej pracy, poświęcenia i autentycznej pasji do wspaniałych samochodów, które 16 maja o 6:15 wyruszyły na kolejny etap wyścigu, prowadzący, południe Włoch do Rzymu.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 20.05.2019, 12:20 |
Źródło informacji | FCA Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
PKP S.A. w NATO o strategicznych kierunkach rozwoju
W dniach 20-22 maja br. w kwaterze głównej Sojuszu Północno-Atlantyckiego w Brukseli odbyło się posiedzenie sesji plenarnej ds. transportu z udziałem państw członkowskich NATO, przedstawicieli strony cywilnej i wojskowej NATO (SHAPE) oraz najważniejszych ekspertów różnych gałęzi transportu.- 23.05.2025, 13:41
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PKP SA
-
Image
Europa potrzebuje strategii konkurencyjności dla life science - Kraków stolicą debaty o zdrowiu, innowacjach i technologii
Europa, w której innowacje medyczne błyskawicznie trafiają do pacjentów, sztuczna inteligencja wspiera lekarzy, a współpraca między naukowcami, firmami i decydentami to codzienność, jest możliwa – mówili w Krakowie eksperci life science: nauk i technologii związanych ze zdrowiem i jakością życia.- 23.05.2025, 10:44
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
W wakacje pociąg Pendolino będzie kursował do Świnoujścia
Od 18 czerwca pociąg Express InterCity Premium, czyli popularne Pendolino, będzie kursował w wydłużonej relacji do Świnoujścia. Obecnie połączenie jest realizowane między Warszawą a Szczecinem. Ceny biletów na podróż między stolicą a nadmorskim kurortem zaczynają się od 89 zł.- 23.05.2025, 10:24
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PKP IC
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ