Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Z badania przeprowadzonego na zlecenie NASK wynika, że 44 procent respondentów kompletnie nie potrafi odróżnić opinii od faktu, kolejne 22 procent – jak informuje prof. Leśkow – otrzymało w tym zadaniu „słabą trójkę”.
Najlepszym lekarstwem na manipulacje informacją jest edukacja. Zdaniem dyrektora NASK, uświadamianie zagrożeń na tym polu, ale również wielkich możliwości wypływających z rewolucji cyfrowej, to jedno z głównych zadań, jakie stoją przed kierowanym przez niego instytutem.
„Powinniśmy uczyć korzystania z tych wspaniałych źródeł, a z drugiej strony – myślenia krytycznego” – podsumowuje prof. Leśkow.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 21.05.2019, 16:08 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Przeciwdziałanie dezinformacji w temacie OZE wymaga podjęcia działań edukacyjnych PAP
Tomasz Guzowski, prezes OX2, firmy działającej na rynku energetyki odnawialnej, uważa, że przez ostatnich sześć lat wzrosła akceptacja społeczna dla OZE, ale nadal potrzebne jest prowadzenie działań edukacyjnych, zwłaszcza z powodu dezinformacji na ten temat, z którą mamy do czynienia.- 30.04.2025, 13:27
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Link11 brings three brands together on one platform with new branding
- 30.04.2025, 09:53
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ