Newsletter

Ponad połowa Polaków zorganizuje urlop samodzielnie, korzystając z internetu

10.06.2019, 12:33aktualizacja: 10.06.2019, 12:33

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W tym roku, podobnie jak rok temu, większość polskich turystów (61,8 proc.) zorganizuje wyjazd samodzielnie, korzystając z internetu, a 18,1 proc. kupi wycieczkę w biurze podróży – wynika z badania Diners Club Polska.

W opublikowanym w poniedziałek komunikacie zauważono, że Polacy planując letni urlop stawiają przede wszystkim na siebie. Podobnie jak w 2018 r., większość turystów (61,8 proc. wobec 60,6 proc. w ub. r) zorganizuje wyjazd samodzielnie, korzystając z internetu. Na drugim miejscu są urlopy organizowane przez rodzinę lub znajomych – 19,2 proc. wobec 25,8 proc. rok temu. Do 18,1 proc. z 8,6 proc. w zeszłym roku wzrosła liczba respondentów, którzy kupią wycieczkę w biurze podróży.

"Polacy lubią samodzielnie organizować swoje wakacje. Tego typu wyjazdy przodują od 2016 r., kiedy przeprowadziliśmy pierwsze badanie. W porównaniu do zeszłego roku, nieznacznie wzrósł jeszcze odsetek samodzielnie zorganizowanych wakacji. O 9,5 pkt. proc. więcej ankietowanych wykupi wycieczkę w biurze podróży. Spadła natomiast liczba osób, które skorzystają z pomocy rodziny lub znajomych, o 6,6 pkt. proc." – mówi cytowana w informacji Monika Masztakowska z Diners Club Polska.

Z ankiet wynika, że bardziej samodzielni są mężczyźni. Blisko dwie trzecie z nich samemu zorganizuje swój urlop, a co piąty skorzysta z pomocy znajomych lub rodziny. Natomiast w przypadku kobiet, niecałe 60 proc. zaplanuje wakacje na własną rękę, a ponad 20 proc. wykupi wycieczkę w biurze podróży.

"W 2018 r. to kobiety były bardziej samodzielne, 66 proc. badanych sama organizowała urlop, a na usługi biura podróży zdecydowało się tylko 8 proc." - zauważono. (PAP)

Autor: Marcin Musiał

mmu/ pad/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 10.06.2019, 12:33
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ