Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W opublikowanym w poniedziałek komunikacie zauważono, że Polacy planując letni urlop stawiają przede wszystkim na siebie. Podobnie jak w 2018 r., większość turystów (61,8 proc. wobec 60,6 proc. w ub. r) zorganizuje wyjazd samodzielnie, korzystając z internetu. Na drugim miejscu są urlopy organizowane przez rodzinę lub znajomych – 19,2 proc. wobec 25,8 proc. rok temu. Do 18,1 proc. z 8,6 proc. w zeszłym roku wzrosła liczba respondentów, którzy kupią wycieczkę w biurze podróży.
"Polacy lubią samodzielnie organizować swoje wakacje. Tego typu wyjazdy przodują od 2016 r., kiedy przeprowadziliśmy pierwsze badanie. W porównaniu do zeszłego roku, nieznacznie wzrósł jeszcze odsetek samodzielnie zorganizowanych wakacji. O 9,5 pkt. proc. więcej ankietowanych wykupi wycieczkę w biurze podróży. Spadła natomiast liczba osób, które skorzystają z pomocy rodziny lub znajomych, o 6,6 pkt. proc." – mówi cytowana w informacji Monika Masztakowska z Diners Club Polska.
Z ankiet wynika, że bardziej samodzielni są mężczyźni. Blisko dwie trzecie z nich samemu zorganizuje swój urlop, a co piąty skorzysta z pomocy znajomych lub rodziny. Natomiast w przypadku kobiet, niecałe 60 proc. zaplanuje wakacje na własną rękę, a ponad 20 proc. wykupi wycieczkę w biurze podróży.
"W 2018 r. to kobiety były bardziej samodzielne, 66 proc. badanych sama organizowała urlop, a na usługi biura podróży zdecydowało się tylko 8 proc." - zauważono. (PAP)
Autor: Marcin Musiał
mmu/ pad/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 10.06.2019, 12:33 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |