Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W najbliższym czasie ma zostać sporządzony biznesplan nowego projektu. Natomiast umowa inwestycyjna, która określi precyzyjnie zasady współpracy, ma być podpisana do końca 2019 roku.
Celem przedsięwzięcia jest odbudowanie zdolności produkcyjnych wagonów towarowych oraz stworzenie zakładu, który będzie produkował i naprawiał wagony na potrzeby PKP Cargo.
„Podpisany list ma wymiar biznesowy, bo mówimy o pewnym elemencie optymalizacji kosztów w obszarze przewozowym” – powiedział Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo S.A. Jak podkreślił, do inicjatywy przyłącza się partner branżowy Wagony Świdnica, które są częścią międzynarodowej Grupy Greenbrier, znanego producenta taboru kolejowego. Tym samym nowa fabryka uzyska dostęp do nowoczesnego know-how.
„List intencyjny będzie tworzyć wartość dodaną dla nas w Polsce, czyli będziemy zwiększać produkcję wagonów towarowych na rynek polski, zatrudniając polskich pracowników” – mówił Bogdan Leśniański, wiceprezes Wagonów Świdnica.
Wstępne plany zakładają, że fabryka mogłaby być uruchomiona w nieczynnym zakładzie w Gniewczynie na Podkarpaciu, gdzie kilka lat temu ustała produkcja taboru kolejowego. Pod uwagę mogą być brane również inne lokalizacje, które pozwolą na dość szybkie uruchomienie linii montażowych już w 2020 roku.
Wcześniej w kwietniu tego roku PKP Cargo S.A. podpisało list intencyjny z Duisburger Hafen AG, operatorem największego portu rzecznego w Europie. Prawdopodobnie już we wrześniu będzie pierwszy pilotaż uruchomienia połączenia Duisburg-Poznań, a potem kolejne – na trasach do Wrocławia, Warszawy, Trakiszek, a także do Kowna i Małaszewicz.
„Potencjał wymiany handlowej pomiędzy Europą Zachodnią, Niemcami a Polską jest bardzo duży. Ten potencjał oceniamy na ponad 650 pociągów dziennie – mówił Czesław Warsewicz. – Osiągnięcie 1 proc. tej liczby w pierwszym etapie, a 10 proc. docelowo, oznaczać będzie dziesiątki pociągów, które mogłyby być obsługiwane przez nas i mogłyby odciążyć drogi. Faktem stałoby się hasło +Tiry na tory+” – dodał prezes PKP Cargo.
PKP Cargo jako partner logistyczny chce się rozwijać w obszarze intermodalnym. Spółka planuje w tym zakresie ekspansję w Europie na szlakach północ-południe, jak również wschód-zachód. Stąd decyzja o zakupie przewoźnika słoweńskiego Primol-Rail w grudniu ubiegłego roku.
„Dzisiaj jesteśmy zainteresowani, aby dokonywać kolejnych akwizycji w tym obszarze intermodalnym, w obszarze korytarzy północ-południe, wschód-zachód” – deklarował Czesław Warsewicz. Jak powiedział, drugim kierunkiem działań spółki jest poprawa oferty i przygotowanie nowej w obszarze działalności czeskiego przewoźnika AWT, PKP Cargo oraz PKP Cargo Connect.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 12.06.2019, 13:35 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Hisense prezentuje nowy telewizor ULED MiniLED serii U8, który sprawia, że możemy poczuć się jak w kinie
- 23.04.2025, 08:45
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Security Operations Center, czyli jak zadbać o ochronę firmy przed cyberzagrożeniami
Aż 83 proc. przedsiębiorstw odnotowało minimum jeden incydent związany z zagrożeniem bezpieczeństwa danych w sieci w 2024 roku - podaje VIII edycja badania „Barometr Cyberbezpieczeństwa” KPMG. Respondenci mieli do czynienia najczęściej z wyciekiem danych wskutek złośliwego oprogramowania. Niestety, firmom trudno zrekrutować i utrzymać wysoko wykwalifikowanych specjalistów. Rozwiązaniem mogą być subskrypcyjne usługi bezpieczeństwa, np. SOC (Security Operations Center). Dlaczego warto w nie zainwestować?- 22.04.2025, 09:12
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Orange
-
Image
VELUX na szczycie TOGETAIR: aż 70 proc. budynków w Polsce wciąż jest nieefektywna energetycznie PAP
Aleksandra Stępniak, public affairs manager w VELUX Polska, podzieliła się z gośćmi 6. edycji szczytu klimatycznego TOGETAIR w Warszawie niepokojącymi danymi: tak zwany „syndrom chorych budynków” dotyka co czwartego Polaka, a 70 proc. naszych budynków wciąż jest nieefektywna energetycznie. Oznacza to, że pracujący bądź mieszkający w nich ludzie są narażeni na nadmierny hałas, brak światła lub inne czynniki, istotnie wpływające na ich zdrowie oraz jakość życia.- 22.04.2025, 09:02
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MeediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ