Newsletter

USA: prezydent Duda rozmawiał z kierownictwem Google'a i YouTube'a

18.06.2019, 09:14aktualizacja: 18.06.2019, 09:14

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Rozwój sztucznej inteligencji, a także plany Google dotyczące inwestycji w Polsce były tematami spotkania prezydenta Andrzeja Dudy z kierownictwem Google'a i YouTube'a, które odbyło się w poniedziałek w siedzibie Google'a w Kalifornii.

W poniedziałek popołudniu miejscowego czasu, w ostatnim dniu swej wizyty roboczej w USA, prezydent Duda spotkał się w siedzibie Google'a m.in. z prezes YouTube’a Susan Wojcicki i wiceprezesem Google'a Kentem Walkerem. Prezydent rozmawiał też z polskimi inżynierami pracującymi dla Google'a.

Jak mówił prezydent, odbył bardzo ciekawe spotkanie z zarządem Google'a i z prezes You Tube’a Susan Wojcicki. "Bardzo ciekawe rozmowy na temat przyszłości, na temat tego, czego możemy się spodziewać, jak wygląda rozwój sztucznej inteligencji, jak wyglądają plany, które Google ma zamiar realizować, także jeżeli chodzi o inwestycje w Polsce" - poinformował prezydent.

Zaznaczył, że szczególnie ucieszyło go spotkanie się z polskimi, młodymi inżynierami, którzy tutaj pracują. "Mówili mi, że systematycznie przemieszczają się pomiędzy Doliną Krzemową a Polską - Warszawą, Krakowem, Wrocławiem, tam, gdzie Google działa w naszym kraju" - relacjonował prezydent.

Zarówno Google, jak i YouTube są częścią holdingu Alphabet. Według analityków z platform Google'a korzysta obecnie ok. 3 mld użytkowników. Koncern kontroluje około jednej trzeciej całego rynku reklamy internetowej i jest obecnie największym jej sprzedawcą na świecie.

Wcześniej w Menlo Park prezydent spotkał się z członkami zarządów firm z Doliny Krzemowej inwestującymi w Polsce, m.in. Visa, Mastercard, CISCO, Microsoft, Facebook, IMB i Oracle. (PAP)

mzk/ jm/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 18.06.2019, 09:14
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ