Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak powiedział PAP wiceprezes Polskiej Izby Turystyki Andrzej Kindler, wypoczynek dzieci i młodzieży jest ogromną, choć bardzo specyficzną częścią rynku usług turystycznych, w dodatku niedocenianą w analizach rynku. "Mimo braku oficjalnych statystyk, biura podróży organizujące wyjazdy dzieci i młodzieży przyznają, że z roku na rok zwiększa się liczba młodych turystów, którzy korzystają ze zorganizowanego wypoczynku, czyli obozy, kolonie czy półkolonie" - wskazał.
Dodał, że potwierdza to zeszłoroczny raport Polskiej Izby Turystyki (PIT), w którym pokazano, że w 2018 roku ten wzrost wyniósł 8 proc. rok do roku, i że w tym roku zgodnie z opiniami biur podróży będzie podobnie.
Według PIT w turystyce młodzieżowej klasyczne zwiedzanie atrakcji odchodzi do lamusa. "Młodzież woli bardziej angażujące formy poznawania miejsca, stąd coraz większą popularnością cieszą się obozy tematyczne, questy (tematyczne gry w terenie - PAP) oraz gry miejskie. Mimo że to wakacje, ważny jest też element edukacyjny, stąd chętniej korzysta się z ośrodków, które dysponują ciekawymi, atrakcjami jak np. muzea interaktywne czy centra popularnonaukowe" - wskazał.
Wiceszef PIT zwrócił też uwagę, na rosnące oczekiwania co do standardu noclegów. "Młodzi turyści, którzy mają często za sobą wakacyjne pobyty z rodzicami w zagranicznych hotelach, zamiast wieloosobowych sal w schroniskach wolą 2-, 4-osobowe pokoje w pensjonatach" - stwierdził. (PAP)
lgs/ amac/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 20.06.2019, 10:01 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |