Newsletter

Suning.com zajmuje pierwsze miejsce wśród najbardziej wartościowych chińskich marek w handlu detalicznym

27.06.2019, 11:40aktualizacja: 27.06.2019, 11:40

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Suning Holdings Group
Suning Holdings Group

NANJING, Chiny, 26 czerwca 2019 r. /PRNewswire/ - Dnia 26 czerwca organizacja World Brand Lab opublikowała 16. ranking 500 najbardziej wartościowych chińskich marek. Firma Suning.com, oddział detaliczny Suning Holdings Group, koncernu zwanego dalej Suning, znalazła się już drugi rok z rzędu na 13. miejscu i na 1. miejscu wśród marek detalicznych. Całkowita wartość marki wyniosła 269,198 miliarda juanów (około 39,093 miliarda USD), czyli o 17% więcej niż w roku ubiegłym.

Założona w 1990 r. grupa Suning jest jednym z wiodących przedsiębiorstw handlowych w Chinach. Rozwijając działalność w innych kierunkach na bazie handlu detalicznego, firma Suning wzmocniła i poszerzyła kluczową działalność w ośmiu branżach wertykalnych: Suning.com, logistyka, usługi finansowe, technologia, nieruchomości, sport, media i rozrywka oraz inwestycje. Firma Suning znajduje się na liście czołowych 500 przedsiębiorstw Fortune Global za rok 2017 i 2018.

Firma Suning.com rozpoczęła transformację internetową w roku 2009. W ciągu ostatnich dziesięciu lat firma Suning odeszła od modelu „+ internet" na rzecz modelu „internet +" i w końcu „detalu inteligentnego". Firma zakończyła własną transformację internetową i utworzyła szereg innowacyjnych modeli detalicznych, które przełamują teoretyczne zasady w branży. W porównaniu do roku 2009 wartość marki Suning.com wzrosła 6-krotnie.

W ubiegłym roku firma Suning.com zanotowała przychód operacyjny na poziomie 244,96 miliarda RMB (36,479 miliarda USD), co stanowi wzrost o 30,35% w skali roku, a poziom sprzedaży wyniósł 336 miliardów RMB (50,16 miliarda USD), co stanowi wzrost o 38,39%.

Z końcem marca 2019 r. firma była w posiadaniu 12 329 tradycyjnych sklepów w Chinach kontynentalnych, Hongkongu, Makao i Japonii. Sklepy firmy obejmują zróżnicowane scenariusze konsumpcji, w tym Suning Retail Cloud Franchise Stores, SuFresh (supermarket ze świeżą żywnością), Suning Xiaodian (dostawy produktów i usług w sąsiedztwie) i Redbaby (sklepy z produktami dla matek i dzieci).

W minionych latach jako wiodący detalista omnikanałowy smart w Chinach firma Suning.com z zaangażowaniem opracowywała pełne scenariusze ekosystemów handlu detalicznego tak w sieci, jak i w tradycyjnych sklepach od miast po miasteczka. Celem działań firmy jest utworzenie zróżnicowanego doświadczenia zakupowego na potrzeby klientów w dowolnym miejscu i czasie. W lutym 2019 r. firma ogłosiła nabycie 37 domów towarowych Wanda w całym kraju, a w czerwcu firma ogłosiła transakcję z Carrefour China w zakresie nabycia 80% udziałów sieci. Kroki te przyczynią się do dalszego usprawnienia ekosystemu scenariuszy, poszerzenia handlu detalicznego we wszystkich kategoriach i wzmocnienia konkurencyjności marki w branży dóbr szybkozbywalnych (FMCG).

Od 2018 r. firma Suning.com przyspieszyła budowę globalnego łańcucha dostaw. W trakcie pierwszych Chińskich Międzynarodowych Targów Importu w roku 2018 firma ogłosiła plan zakupowy o wartości 10 miliardów euro. Celem planu jest sprowadzenie wysokiej jakości dóbr i usług z całego świata. W 2019 r. firma Suning podpisała umowę o współpracy strategicznej z włoską Agencją Handlu. Umowa przewiduje wzmocnienie komunikacji handlowej z włoskimi firmami w celu wsparcia włoskich marek i produktów w wejściu na chiński rynek i trafieniu do chińskich konsumentów.

„Cyfryzacja i innowacje odgrywają kluczową role w strategii detalu inteligentnego firmy Suning. W najbliższych latach, polegając na ewolucji technologii detalicznych, Suning zwiększy wydajność usług, tym samym promując transformacje w detalu. Suning chce podjąć współpracę z globalnymi markami detalicznymi i wywrzeć pozytywny wpływ na ekosystem branży na całym świecie” – skomentował Zhang Jindong, prezes Suning Holdings Group.

O Suning Holdings Group

Powstała w 1990 roku firma Suning jest jednym z wiodących przedsiębiorstw handlowych w Chinach z dwoma publicznymi spółkami w Chinach i Japonii. W 2017 r. firma Suning Holdings zajęła drugie miejsce w rankingu 500 największych chińskich firm niebędących w posiadaniu rządowym z rocznym przychodem na poziomie 65,7 miliarda USD (412,95 miliarda RMB). Wypełniając misję „przewodzenia ekosystemowi we wszystkich branżach przez tworzenie elitarnej jakości życia dla wszystkich", firma Suning wzmocniła i poszerzyła kluczową działalność w ośmiu branżach wertykalnych: Suning.com, logistyka, usługi finansowe, technologia, nieruchomości, sport, media i rozrywka oraz inwestycje. Suning.com znajduje się na liście czołowych 500 przedsiębiorstw Fortune Global za rok 2017 i 2018.

Zdjęcie: https://mma.prnewswire.com/media/929311/Suning_China_Most_Valuable_Brand_in_Retail_Industry.jpg

Źródło: Suning Holdings Group

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 27.06.2019, 11:40
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii