Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jedną z największych atrakcji imprezy, zorganizowanej przez Amerykańska Izbę Handlową (AmCham), okazała się prezentacja legendarnego Jeepa Willysa MB, czyli samochodu, który wraz z armiami alianckimi przemierzył wszystkie fronty II wojny światowej. Jeep pojawił się na festynie właśnie dzięki koncernowi Fiat Chrysler Automobiles (FCA) – partnerowi wydarzenia oraz autoryzowanemu dealerowi marki Jeep, firmie Edmark Auto.
Prezentowany na pikniku Willys MB został wyprodukowany w 1943 r. i podczas działań wojennych dotarł aż do Polski. Po wojnie wzbudził zainteresowanie małżeństwa znanych polskich reżyserów – Ewy i Czesława Petelskich, którzy postanowili go kupić i wykorzystywać w filmach swojego autorstwa. Zasłużony weteran pojawił się m.in. w takich produkcjach jak „Ogniomistrz Kaleń” z 1961 r., „Jarzębina czerwona” z 1970 r. czy „Naganiacz” z 1963 roku.
Do firmy Edmark Auto, Willys MB trafił w 1996 roku. Przez trzy lata trwało jego odrestaurowywanie, do którego użyto aż 80 proc. oryginalnych części. Dawną świetność ten samochód-legenda odzyskał w 1999 roku.
Piknik „AmCham 4-th July” odbywający się z okazji amerykańskiego Dnia Niepodległości ma już w Polsce ponad 20-letnią tradycję, która sięga 1994 roku. W tym roku oprócz 243. rocznicy uzyskania przez Stany Zjednoczone niezależności od Wielkiej Brytanii, okazją do uroczystych obchodów było też stulecie nawiązania polsko-amerykańskich stosunków dyplomatycznych.
Honorowym gościem pikniku był Bix Aliu, wiceambasador USA w Polsce, który podczas krótkiego przemówienia podkreślił zbieżność doświadczeń historycznych Polski i USA oraz wyraził wiarę w dalszą pomyślną współpracę między państwami. Przypomniał też nazwiska Tadeusza Kościuszki i Kazimierza Puławskiego, którzy zapisali bohaterską kartę w dziejach obu narodów.
Piknik odwiedziło około tysiąca osób, w tym polscy i amerykańscy przedsiębiorcy oraz przedstawiciele świata polityki, mediów i kultury wraz z rodzinami. Tradycyjnie bowiem 4 lipca w USA to także święto rodzinne.
Organizatorzy przygotowali wiele rozrywek dla starszych i młodszych gości: koncerty, występy taneczne, poczęstunek i liczne przyjemności dla dzieci.
Gratką dla wszystkich fanów motoryzacji była możliwość obejrzenia najnowszych modeli samochodów z Grupy FCA. Największą popularnością cieszył się samochód-ikona motoryzacji Jeep Willys, który był na wyposażeniu armii USA podczas II wojny światowej.
Za pośrednictwem programu Lend-Lease samochody te trafiły także na wyposażenie praktycznie wszystkich armii alianckich. Naczelny dowódca alianckich sił zbrojnych, generał Dwight Eisenhower mówił, że wojna została wygrana przez Aliantów również dzięki trzem środkom transportu: samolotowi Dakota, barce desantowej i właśnie Jeepowi. Dlatego też nie mogło zabraknąć tego kultowego pojazdu podczas świętowania Dnia Niepodległości.
Produkcja Willysa MA/MB rozpoczęła się w 1941 roku, gdyż pojawiło się ogromne zapotrzebowanie na auto, które dobrze radzi sobie w trudnym terenie i może być wykorzystywane jako samochód transportowy i zwiadowczy. Po wojnie Jeep przechodził kolejne metamorfozy służąc jako niezawodny pojazd terenowy.
Na niepodległościowym pikniku można też było obejrzeć kolejne pokolenia tej marki: Compassa, Grand Cheerokee oraz Wranglera Rubicona, a więc modele aktualnie produkowane przez koncern FCA. Wielbiciele kultowej marki sportowej Alfa Romeo mieli okazję do przyjrzenia się jej najmłodszym dzieciom: luksusowemu suvowi Stelvio oraz stylowej Giulii. Pojawił się też Fiat 500 oraz jego sportowy odpowiednik Abarth 500.
Piknik odbywał się pod znakiem ekologii, dlatego też nie zakończył go tradycyjny pokaz fajerwerków, lecz laserowy show. A FCA w tym kontekście mogła podzielić się swoimi planami wprowadzenia na rynek aut z napędem elektrycznym oraz hybrydowym, które pojawią się w sprzedaży w 2020 roku.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 09.07.2019, 11:17 |
Źródło informacji | FCA Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Mieszkańcy bloków mają ogromne problemy z parkowaniem rowerów
Najnowsze badania Rowerado pokazują, że ponad 50% rowerzystów trzyma swoje rowery w mieszkaniach lub na balkonach, ponieważ nie mają bezpiecznych alternatyw. W efekcie rzadziej korzystają ze swoich jednośladów i często rezygnują z zakupu nowych rowerów. To wyzwanie dla deweloperów i zarządów wspólnot mieszkaniowych.- 23.12.2024, 10:41
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Rowerado
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT