Newsletter

MC: Gov.pl coraz bardziej popularny (komunikat)

15.07.2019, 13:07aktualizacja: 15.07.2019, 13:07

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- MC informuje:

Brytyjczycy mają gov.uk, Szwedzi – government.se, Holendrzy – gov.nl, Francuzi gouvernement.fr, a my Gov.pl. Jak pokazują statystyki, Polacy coraz chętniej korzystają z rodzimego portalu. Tylko w pierwszych sześciu miesiącach tego roku odwiedziło go 10 mln użytkowników.

W pierwszym półroczu 2019 r. odwiedzający Gov.pl wygenerowali ponad 53 mln odsłon i zainicjowali 19 mln sesji. Co ciekawe, średnio każdy z nich spędził na portalu dwie i pół minuty. 25 proc. użytkowników korzystało z rządowych serwisów na urządzeniu mobilnym.

Sesja to wizyta na stronie internetowej, a odsłona to każde pojedyncze kliknięcie w opublikowany tam artykuł.

W zasięgu wzroku

W ramach portalu Gov.pl działa 19 stron internetowych poszczególnych ministerstw.

Znajdziemy tam nie tylko informacje o tym, czym zajmują się poszczególne resorty, ale też informatory, poradniki itp. – wszystko w jednym miejscu.

- Gov.pl powstał po to, by obywatele mieli łatwiejszy dostęp do informacji o tym, co dzieje się w poszczególnych instytucjach. Wystarczy znać jeden adres – Gov.pl – by znaleźć wszystko, czego potrzebujemy – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski.

Serwisy powiązane z portalem mają spójną szatę graficzną, tak aby odbiorca od razu zorientował się, że korzysta ze stron administracji publicznej. Chcemy, aby Gov.pl był dostępny dla wszystkich, dlatego system uwzględnienia potrzeby osób z niepełnosprawnościami.

Ułatwiamy życie

Jednym z serwisów działających w ramach Gov.pl jest strona www.obywatel.gov.pl – to najlepsze źródło informacji o naszych e-usługach. To dzięki temu serwisowi możemy zamienić wizytę w urzędzie na chwilę przed komputerem.

E-usługi pogrupowane są tak, by znalezienie interesującej nas sprawy zajęło możliwie najmniej czasu. Wśród kategorii są m.in.: "Dokumenty i dane osobowe", "Kierowcy i pojazdy", "Małżeństwo", "Edukacja".

Łatwe, prawda? Można też skorzystać z opcji "Szukaj", jeśli nie jesteśmy pewni, w której kategorii znajduje się sprawa, którą chcemy załatwić. Polacy doceniają te ułatwienia.

- Przez ostatnie pół roku obywatel.gov.pl odwiedziło prawie 7,5 mln użytkowników. To o niemal 2,7 mln więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Odwiedzający zainicjowali około 14,3 mln sesji i ponad 29 mln odsłon – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski.

Najczęściej "klikalne" e-usługi to "Sprawdź, czy dowód osobisty jest gotowy" i "Załóż Profil Zaufany".

- Nieustannie pracujemy nad tym, by coraz więcej spraw można było załatwiać przez Internet. Projektujemy usługi przyjazne dla obywateli, wygodne i wychodzące naprzeciw ich potrzebom. Taki ma być również cały portal Gov.pl – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. – Chcemy, by spełniał oczekiwania użytkowników, dlatego już wkrótce pokażemy jego nową, jeszcze lepszą wersję – dodaje szef MC.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)

kom/ mgost/ wus/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 15.07.2019, 13:07
Źródło informacji MC
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ