Pobierz materiał i Publikuj za darmo
„Realizujemy jeden z największych tego typu projektów w branży energetycznej w Europie Środkowo-Wschodniej. Docelowo z nowego rozwiązania skorzystają wszyscy nasi klienci indywidualni oraz mały biznes – w sumie blisko 7 mln odbiorców gazu i energii elektrycznej” – powiedział Henryk Mucha, prezes PGNiG Obrót Detaliczny.
W tym celu Asseco Poland dostarczy dedykowaną, w pełni redundantną infrastrukturę techniczną, która zapewni firmie pełną ciągłość działania systemu. W skład prac wdrożeniowych wchodzą m.in. migracje danych wszystkich klientów PGNiG Obrót Detaliczny wraz z ich pełną historią. Obecnie dane te gromadzone są w 98 instancjach baz danych obsługujących określone lokalizacje, w ramach 4 różnych rozwiązań bilingowych, stosowanych przez PGNiG Obrót Detaliczny.
Po zakończeniu migracji spółka będzie w stanie znacznie szybciej prowadzić procesy związane z obsługą klientów, a także na bieżąco przygotowywać i implementować ofertę dodatkową jednocześnie w całym kraju.
„Dzięki temu PGNiG Obrót Detaliczny będzie mógł tworzyć nowe innowacyjne produkty dla swoich klientów, ograniczyć koszty operacyjne i szybko dostosowywać się do zachodzących w otoczeniu zmian” – zapewnił Paweł Piwowar, wiceprezes zarządu Asseco Poland.
Wdrożenie tego projektu potrwa 36 miesięcy. Zarządzający spółką oczekują, że nowy system zasilony danymi zapewni im przewagi biznesowe, jakie daje lepsze administrowanie największą w kraju bazą umów gazowych.
„Zdefiniowanie wszystkich kluczowych procesów zachodzących w firmie, ich implementacja w systemie, a następnie zarządzanie wiedzą operacyjną uzyskaną dzięki unifikacji środowisk raportujących, pozwoli na bardzo efektywne zarządzanie całą firmą” – zapowiedział Henryk Mucha.
Centralny System Bilingowy będzie pracował w oparciu o funkcjonalności oferowane przez Asseco Utility Management Solutions Biling & CIS. System AUMS to zaawansowane technologicznie rozwiązanie, pozwalające na masowe oraz cykliczne rozliczanie paliwa gazowego, energii elektrycznej, a także innych produktów i usług.
Zgodnie z podpisaną umową Asseco udzieli licencji na wszystkie kody źródłowe do systemu, a także będzie sprawować pełną opiekę serwisową przez okres 5 lat od daty zakończenia wdrożenia systemu.
W ramach strategii operacyjnej na lata 2017-2020 PGNiG Obrót Detaliczny realizuje wiele projektów teleinformatycznych. Centralny System Bilingowy to najważniejsze z wdrożeń IT. Wcześniej uruchomiono jeden, efektywnie zarządzany eBOK dla ponad miliona użytkowników w miejsce sześciu dawnych elektronicznych Biur Obsługi Klienta. Spółka uruchomiła także dedykowaną aplikację mobilną, z której korzysta już 300 tysięcy użytkowników. Z usługi elektronicznej EKOfaktura korzysta już 832 tysiące klientów spółki. Od pierwszego czerwca br. PGNiG Obrót Detaliczny oferuje możliwość zawarcia lub przepisania umowy gazowej w całości przez internet, co jest usługą unikalną w skali Europy.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 29.07.2019, 13:31 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT