Newsletter

Nowy System będzie sercem PGNiG Obrót Detaliczny

29.07.2019, 13:31aktualizacja: 29.07.2019, 13:31

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PGNiG (1)
PGNiG (1)
Centralny System Bilingowy będzie informatycznym sercem spółki PGNiG Obrót Detaliczny i jej najważniejszym systemem. Sprawi on, że bez względu na miejsce zamieszkania, wszystkie swoje bieżące sprawy klient załatwi w dowolnym Biurze Obsługi Klienta PGNiG w Polsce.

„Realizujemy jeden z największych tego typu projektów w branży energetycznej w Europie Środkowo-Wschodniej. Docelowo z nowego rozwiązania skorzystają wszyscy nasi klienci indywidualni oraz mały biznes – w sumie blisko 7 mln odbiorców gazu i energii elektrycznej” – powiedział Henryk Mucha, prezes PGNiG Obrót Detaliczny.

W tym celu Asseco Poland dostarczy dedykowaną, w pełni redundantną infrastrukturę techniczną, która zapewni firmie pełną ciągłość działania systemu. W skład prac wdrożeniowych wchodzą m.in. migracje danych wszystkich klientów PGNiG Obrót Detaliczny wraz z ich pełną historią. Obecnie dane te gromadzone są w 98 instancjach baz danych obsługujących określone lokalizacje, w ramach 4 różnych rozwiązań bilingowych, stosowanych przez PGNiG Obrót Detaliczny.

Po zakończeniu migracji spółka będzie w stanie znacznie szybciej prowadzić procesy związane z obsługą klientów, a także na bieżąco przygotowywać i implementować ofertę dodatkową jednocześnie w całym kraju.

„Dzięki temu PGNiG Obrót Detaliczny będzie mógł tworzyć nowe innowacyjne produkty dla swoich klientów, ograniczyć koszty operacyjne i szybko dostosowywać się do zachodzących w otoczeniu zmian” – zapewnił Paweł Piwowar, wiceprezes zarządu Asseco Poland.

Wdrożenie tego projektu potrwa 36 miesięcy. Zarządzający spółką oczekują, że nowy system zasilony danymi zapewni im przewagi biznesowe, jakie daje lepsze administrowanie największą w kraju bazą umów gazowych.

„Zdefiniowanie wszystkich kluczowych procesów zachodzących w firmie, ich implementacja w systemie, a następnie zarządzanie wiedzą operacyjną uzyskaną dzięki unifikacji środowisk raportujących, pozwoli na bardzo efektywne zarządzanie całą firmą” – zapowiedział Henryk Mucha.

Centralny System Bilingowy będzie pracował w oparciu o funkcjonalności oferowane przez Asseco Utility Management Solutions Biling & CIS. System AUMS to zaawansowane technologicznie rozwiązanie, pozwalające na masowe oraz cykliczne rozliczanie paliwa gazowego, energii elektrycznej, a także innych produktów i usług.

Zgodnie z podpisaną umową Asseco udzieli licencji na wszystkie kody źródłowe do systemu, a także będzie sprawować pełną opiekę serwisową przez okres 5 lat od daty zakończenia wdrożenia systemu.

W ramach strategii operacyjnej na lata 2017-2020 PGNiG Obrót Detaliczny realizuje wiele projektów teleinformatycznych. Centralny System Bilingowy to najważniejsze z wdrożeń IT. Wcześniej uruchomiono jeden, efektywnie zarządzany eBOK dla ponad miliona użytkowników w miejsce sześciu dawnych elektronicznych Biur Obsługi Klienta. Spółka uruchomiła także dedykowaną aplikację mobilną, z której korzysta już 300 tysięcy użytkowników. Z usługi elektronicznej EKOfaktura korzysta już 832 tysiące klientów spółki. Od pierwszego czerwca br. PGNiG Obrót Detaliczny oferuje możliwość zawarcia lub przepisania umowy gazowej w całości przez internet, co jest usługą unikalną w skali Europy.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 29.07.2019, 13:31
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ