Newsletter

Marka Abarth przekazuje nagrody trzem zwycięskim zespołom Formuły SAE sezonu 2019

31.07.2019, 17:14aktualizacja: 31.07.2019, 17:14

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

FCA Polska/Marka Abarth przekazuje nagrody trzem zwycięskim zespołom Formuły SAE 2019 (3)
FCA Polska/Marka Abarth przekazuje nagrody trzem zwycięskim zespołom Formuły SAE 2019 (3)
Po raz pierwszy włoskie drużyny zajęły trzy pierwsze miejsca w wydarzeniu edukacyjnym organizowanym przez ANFIA w „Motor Valley” i sponsorowanym, już trzeci rok z rzędu, przez markę Abarth.

XV edycja Formuły SAE Italy, Formula Electric Italy & Formula Driverless rywalizacji pomiędzy studentami inżynierii z różnych uczelni z całego świata i zajmującymi się projektowaniem, konstruowaniem i prowadzeniem własnych samochodów wyścigowych dobiegła końca w dniu 28 lipca.

Odbywający się na torze „R. Paletti” w Varano de' Melegari (Parma) konkurs włoskiej Formuły SAE, został zorganizowany przez ANFIA (Włoskie Zrzeszenie Przemysłu Samochodowego), a marka Abarth, po raz trzeci z rzędu, była głównym sponsorem tego przedsięwzięcia.

Jako główny sponsor, marka Abarth przekazała ufundowane nagrody zwycięzcom dwóch kategorii: „Endurance & Efficiency” oraz „Trackdrive”.

„Endurance & Efficiency” („Wytrzymałość i wydajność”):

- Klasa 1 C, samochody z silnikiem spalinowym, zespół Dynamis PRC z Politechniki Mediolańskiej;

- Klasa 1 E, samochody elektryczne, zespół Corse z Politechniki Turyńskiej.

„Trackdrive” („Jazda na torze”):

- Klasa 1 D, test jazdy na torze dla pojazdów autonomicznych, zespół Sapienza Corse z Uniwersytetu La Sapienza w Rzymie.

Trzy prestiżowe włoskie Uczelnie stanęły również na czele rankingu ogólnego, zajmując wszystkie trzy pierwsze miejsca w konkursie.

Abarth jest jedną z nielicznych marek motoryzacyjnych, które od chwili swojego powstania (w tym roku świętuje swoje 70-lecie) są zawsze kojarzone z światem wyścigów i rajdów: Carlo Abarth tuningował samochody z seryjnej produkcji, tworząc fantastyczne samochody sportowe, które zwyciężały w licznych zawodach, budując legendę spod znaku Skorpiona. W ten sam sposób młodzi inżynierowie z Formula SAE projektują i konstruują swoje samochody, a także testują je na torze. Nie należy zapominać, że marka Abarth zawsze utrzymywała silne relacje z młodymi entuzjastami sportów samochodowych i motorowych, o czym świadczy jej zaangażowania w Formułę 4 powered by Abarth, we Włoszech i Niemczech, mistrzostwa młodzieży, w których obiecujący młodzi kierowcy mogą rozwijać swoje umiejętności.

Łącznie, ponad 1600 studentów (pochodzących z 26 krajów i ponad 79 różnych uczelni) wzięło udział w XV edycji Formuły SAE Włochy, a ich samochody były oceniane przez pięć dni przez wymagające jury, które przeprowadziło liczne testy pod kątem projektowania, wydajności i spójności kosztów. Wszyscy byli zobowiązani do przedłożenia business planów i projektów swoich samochodów wraz z analizą kosztów, a tylko samochody, które przeszły pozytywnie kontrolę wstępną, zostały dopuszczone do testów na torze: od sprawdzianu przyspieszenia, poślizgu i autocrossu, po najbardziej ekscytującą ze wszystkich prób – wytrzymałościową.

Studenci mogli również osobiście przetestować modele z logo Skorpiona, uczestnicząc w jazdach testowych za kierownicą Abartha 124 Rally Tribute, Abartha 595 Competizione i Abartha 595 esseesse. W sumie przeprowadzono ponad 370 jazd próbnych, podkreślając wyjątkowe zalety Abartha 595 Competizione - najbardziej „radykalnej” wersji ikony Abartha - oraz Abartha 595 esseesse, stanowiącego hołd dla legendarnego zestawu tuningowego Sixties. Nie wspominając o zapierającej dech w piersiach jeździe limitowaną edycją Abartha 124 Rally Tribute – wyprodukowaną w zaledwie 124 egzemplarzach - uświetniającą triumf samochodu wyścigowego „124 rally", który w zeszłym roku zdobył Puchar FIA R-GT i odniósł ponad 40 zwycięstw klasowych w 12 mistrzostwach krajowych.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 31.07.2019, 17:14
Źródło informacji FCA Polska
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ