Newsletter

Poziom sprzedaży Suning.com sięga 184,2 miliarda RMB w pierwszej połowie roku, o 21,8% więcej w porównaniu do roku ubiegłego

31.07.2019, 18:52aktualizacja: 31.07.2019, 18:52

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

NANJING, Chiny, 31 lipca 2019 r. /PRNewswire/ - Wieczorem 30 lipca bieżącego roku firma Suning.com (002024.SZ), wiodący detalista inteligentny O2O będący w posiadaniu Suning Holdings Group, opublikowała sprawozdanie za pierwszą połowę roku 2019. Zgodnie z raportem przychód operacyjny firmy w pierwszej połowie roku sięgnął 134,618 miliarda RMB, co stanowi wzrost o 21,63% w porównaniu do roku ubiegłego. Poziom sprzedaży towarów omnikanałowych wyniósł 184,215 miliardów RMB, co stanowi wzrost o 21,8% w porównaniu do roku ubiegłego, a przychód netto udziałowców wyniósł 2,139 miliarda RMB.

Suning.com ciągle podnosi możliwości w zakresie zdobywania klientów w sieci i poza nią. Z dniem 30 czerwca liczba zarejestrowanych klientów na platformie detalicznej Suning.com wynosi 442 miliony, a Suning.com jest w posiadaniu 7503 własnych i franczyzowych sklepów, a także 5368 sklepów osiedlowych Suning Xiaodian i Diatiantian.

W pierwszej połowie roku ogólne wyniki na krajowym rynku konsumenckim pozostawały bez zmian. Według Krajowego Biura Statystycznego między styczniem a czerwcem całkowity poziom sprzedaży detalicznej dóbr konsumenckich w kraju wyniósł 19,5 biliona RMB, jednak wskaźnik wzrostu spadł o 1% w porównaniu do roku ubiegłego, a wskaźnik wzrostu sprzedaży online spadł aż o 8,2%.

Pomimo mniej sprzyjających warunków rynkowych działalność w sieci i poza nią firmy Suning.com utrzymała stosunkowo wysoki poziom wzrostu dzięki ciągłemu wdrażaniu strategicznego planu rozwoju we wszystkich scenariuszach i wszystkich kategoriach detalu.

Z końcem czerwca firma była w posiadaniu 7503 własnych i franczyzowych sklepów. Zwłaszcza w społecznościach miejskich i w obszarach wiejskich sklepy franczyzowe Suning Xiaodian i Suning.com szybko się rozwijają. Całkowita liczba własnych sklepów Suning Xiaodian i Diatiantian sięgnęła 5368, natomiast liczba sklepów detalicznych franczyzowych Suning.com sięgnęła 5108. Liczby te przyczyniają się do utworzenia kompleksowego, zintegrowanego ekosystemu konsumpcji online i offline w krajowej branży handlu detalicznego.

Jeżeli chodzi o rozbudowę łańcucha dostaw, w celu promocji profesjonalizacji i usprawnienia operacji firma Suning.com ogłosiła na początku roku ustanowienie pięciu dużych grup towarowych: artykuły gospodarstwa domowego, elektronika konsumencka, dobra szybkozbywalne, odzieżowe domy towarowe i grupa międzynarodowa. W międzyczasie firma dokonała nabycia 37 domów towarowych Wanda i 80% udziałów w Carrefour China. Nowe nabytki szybko wzmocnią możliwości oddziału domów towarowych i dóbr szybkozbywalnych.

Jednocześnie firma Suning.com założyła i usprawniła dostawę w ramach bezpośrednich nabyć zagranicznych. Zgodnie z raportem Suning International jest w posiadaniu szeregu magazynów bezpośrednich łańcuchów dostaw w Stanach Zjednoczonych, Australii, Niemczech, Japonii i innych krajach. Firma zakończy realizację projektu „15+15 magazynów" (15 magazynów za granicą, 15 magazynów w kraju) do roku 2020.

W pierwszej połowie tego roku firma Suning.com ciągle zwiększała inwestycje w logistykę, finanse, technologię i budowę innych kluczowych możliwości w celu ustanowienia solidnych fundamentów wzrostu w następnej dekadzie.

Jeżeli chodzi o infrastrukturę logistyczną, z końcem czerwca 2019 r. całkowita powierzchnia magazynowa i powiązane zakłady wsparcia Suning Logistics i TKK Express objęły ponad 10 milionów metrów kwadratowych. Firma Suning.com przyspieszyła rozwój działalności w produktach spożywczych i zainwestowała w 46 magazynów łańcucha dostaw chłodzonych, świeżych produktów spożywczych obejmujących 218 miast. W celu dalszego usprawnienia możliwości logistycznych i obsługi posprzedażowej na rynkach regionalnych i miejskich firma Suning.com ustanowiła złożoną sieć usługową na potrzeby klientów na tychże rynkach. Sieć łączy w sobie dystrybucję, instalację, konserwację i usługi dostaw ekspresowych. Z końcem czerwca powstało 950 regionalnych centrów obsługi.

W pierwszej połowie roku poziom działalności finansów konsumenckich Suning Finance wzrósł o ponad 100% w porównaniu do roku ubiegłego, a działalność finansowania łańcuchów dostaw wzrosła o 41,3% w skali roku. Działalność płatności mobilnych offline szybko się rozwijała, a liczba transakcji wzrosła o 231% w porównaniu do roku ubiegłego. W okresie objętym sprawozdaniem Suning Bank szybko się rozwijał. Z końcem czerwca 2019 r. całkowity kapitał Suning Bank było 68,2% większy w porównaniu do początku roku.

O Suning

Powstała w 1990 roku firma Suning jest jednym z wiodących przedsiębiorstw handlowych w Chinach z dwoma publicznymi spółkami w Chinach i Japonii. W 2018 r. firma Suning Holdings zajęła drugie miejsce w rankingu 500 największych chińskich firm niebędących w posiadaniu rządowym z rocznym przychodem na poziomie 80,85 miliarda USD (557,9 miliarda RMB). Wypełniając misję „przewodzenia ekosystemowi we wszystkich branżach przez tworzenie elitarnej jakości życia dla wszystkich", firma Suning wzmocniła i poszerzyła kluczową działalność w ośmiu branżach wertykalnych: Suning.com, logistyka, usługi finansowe, technologia, nieruchomości, sport, media i rozrywka oraz inwestycje. Suning.com znajduje się na liście czołowych 500 przedsiębiorstw Fortune Global za rok 2019. Dodatkowe informacje można znaleźć na stronie www.suningholdings.com.

Źródło: Suning Holdings Group

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 31.07.2019, 18:52
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ